22.04.2024 Esmaspäev

Tööandjad: töötutoetuse reform ei tohi kaasa tuua järgmist maksutõusu

Riigieelarve puudujäägi vähendamine töötajate ja tööandjate rahakotist ei ole riigi poolt ilus plaan, kommenteeris tööandjate keskliidu volikogu liige ja tööturu töörühma juht Raul Puusepp töötutoetuse reformi EPL/Delfile.

Riigieelarve puudujäägi vähendamine töötajate ja tööandjate rahakotist pälvib halvakspanu.
Riigieelarve puudujäägi vähendamine töötajate ja tööandjate rahakotist pälvib halvakspanu. Foto: pixabay

Töötuhüvitise korra muutmisega tahab riik anda töötukassale kohustusi juurde, kuid raha nende täitmiseks ei kaasne.

Riigieelarves hoitaks sellega kokku küll kuni 70 miljonit eurot aastas, aga töötukassa eelarvele tähendaks peaaegu sama palju lisakulu aastas.

Kui riik laob kohustusi juurde, kuid raha nende rahastamiseks ei kaasne, siis see survestab töötuskindlustusmakse määra tõstma. Järjekordset maksutõusu tööandjad aga majanduslanguses kindlasti ei toeta.

Töötuskindlustus – kindla eesmärgiga vahend

Nagu nimigi ütleb, on makse näol tegemist kindlustusega, mis loodud kindla eesmärgiga rahastada ja motiveerida töötuks olemise perioodil uue töö leidmist.

Töötuskindlustust finantseerivad töötajad ja tööandjad, makstes palgalt vastavalt 1,6% ja 0,8% ehk kokku 2,4% kindlustustasu. Selline viimased aastad kehtinud maksemäär tagab töötukassale piisavad tulud oma kohustuste täitmiseks ja ka kriisiks reservide kogumist.

Töötukassa on tööturu osapoolte – tööandjad ja ametiühingud – ja riigi vaheline kolmepoolne koostöövorm. See tähendab, et makse määr ei ole riigi otsustada või tööriist.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255