29. juulil alustavad Tallinnas soovijaid teenindama Easymile'i isejuhtivad väikebussid
Bussid hakkavad sõitma esmaspäevast laupäevani Kultuurikatla ja Mere puiestee peatuste vahel, selgub pressiteatest. Liinil sõidavad kaks bussi, mis liiguvad üksteise järel, ühte bussi mahub kaheksa inimest.
Igas bussis on ka autojuhtimise õigusega inimene, kes vastutab sõiduki eest ja on seaduse mõttes selle juht. Eesistumine nimetab neid esitlejateks, kes tutvustavad bussi.
Isejuhtivad bussid tõi Prantsusmaalt kohale transpordiettevõte DSV ning busse hakkab opereerima mehitamata roomiksõidukite arendaja Milrem, mis koolitas busside esitlejaid ja tagab sõidukite tehnilise korrashoiu. Pilootprojekti maksumuseks on umbes 100 000 eurot, millest umbes kaks kolmandikku katavad partnerid, teiste hulgas Guardtime, Tallink, Microsoft Eesti ja Tallinna linn.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium soovib lähiaastatel kasvatada nii Eesti riigi, ülikoolide kui ka ettevõtete kompetentsi isejuhtiva tehnoloogia valdkonnas, et olla valmis tehnoloogia laiemaks kasutuselevõtuks. Selleks soovitakse testida erinevate isejuhtivate sõidukite tootjate tehnoloogiat ja saada selgeks nende võimalused ja piirangud.
Alates selle aasta märtsist on Eesti teedel lubatud isejuhtivate autode testimine. Seda tingimusel, et autole on määratud isik, kes saab vajadusel kontrolli sõiduki üle endale võtta. Testimisõigus avalikel Eesti teedel kehtib isejuhtivatele sõidukitele, mida Rahvusvahelise Autoinseneride Ühingu klassifikatsiooni järgi liigitatakse tasemele SAE 2 või SAE 3.