Rahandusministeeriumi töörühma koostatud analüüsist selgub, et isikliku sõiduauto töösõitudeks kasutamise kompenseerimine on majanduslikult soodsam, kui asutuse sõiduauto aastane läbisõit on väiksem kui 13 000 kilomeetrit. Analüüsi põhjal on selliseid sõidukeid asutustel ligi veerand.
Töörühm tegi analüüsi lõpparuandes ettepaneku reguleerida senisest konkreetsemalt nii isikliku sõiduauto töösõitudeks kasutamise kompenseerimist kui ka nõudeid sellega seonduvale aruandlusele.
Arvestades, et maksimaalne lubatud kompensatsioonimäär on 30 senti kilomeetri kohta, saab täiendava maksukuluta kompenseerida 1116 kilomeetrit kuus ehk aastas 13 392 kilomeetrit. Olenevalt aastast on 20–30% sõidukeid, mille aastane läbisõit tuleb sama või väiksem, seisab analüüsis.
Samuti leiab töörühm, et väikeste läbisõitudega sõiduautode omamise asemele võib lahenduse pakkuda alternatiivsete transpordilahenduste leidmine. Väga väikeste aastaste läbisõitude puhul on majanduslikult soodsam isegi taksode kasutamine.
Rahandusministeeriumi eestvedamisel kutsuti mullu kokku töörühm, et valmistada ette valitsuse tegevusprogrammist tulenevalt sõiduautode keskset hankimist, analüüsida olemasolevate sõiduautode kasutamist ning vaadata üle antud valdkonna õigusaktid.
Töörühma kuulusid asutuste esindajad kokku viiest ministeeriumist, mille hulgas oli ka suurima sõidukipargiga siseministeerium.
Juuni lõpus oli valitsusasutuste ja nende hallatavate asutuste omandis ja kasutus- või kapitalirendis kokku 4476 sõidukit – ja seda ilma kaitseväe sõidukiteta. Kõigist sõidukitest 52% on M1-kategooria sõiduautod ehk sellised sõidukid, millel lisaks juhiistmele ei ole rohkem kui kaheksa istekohta, vahendas BNS.