Baltimaade leibkondade kulutused tarbekaupadele kasvasid enim Eestis
Lätis tõusis näitaja 2,01 protsenti 402,71 euroni ning Leedus langes see 2,2 protsenti 389,32 eurole, selgub uuringufirma Baltic Market Insights (Baltmi) andmetest.
Keskmine ostukorv, mis näitab keskmisi kulutusi ühe poekülastaja kohta, kasvas maiga võrreldes kõigis kolmes Balti riigis. Enim kasvas see Eestis 4,71 protenti 15,15 euroni, Lätis 4,66 protsenti 10,52 euroni ning Leedus 2,9 protsenti 11,73 euroni.
Leibkondade keskmine poekülastuste arv samas aga kõigis kolmes riigis langes. Suurim langus oli Leedus, kus näitaja langes 4,93 protsenti 33,19 külastusele, Lätis 2,5 protsenti 38,29 külastusele ning Eestis 2,34 protsenti 33,4 külastusele.
Juuni näitajaid mõjutasid jaanipühad, mil leibkonnad ostsid suuremas koguses toitu ühe korraga kogu pühade nädalavahetuseks. Seetõttu oli keskmine ostukorv suurem, kuid külastuste arv väiksem, märkis Baltmi.
Samas on kolme riigi võrdlus ostuharjumuste osas püsinud muutumatu. Eestis on keskmine kulutuste arv leibkonna kohta kolme riigi võrdluses kõige kõrgem ja Läti tarbijad külastavad kauplusi kõige sagedamini.
Näitajad tulevad Baltmi tarbimisuuringust, mis kaardistab leibkondade kulutusi tarbekaupadele Leedus, Lätis ja Eestis. Igakuiselt arvutatakse Baltmi leibkondade kulutuste indeksid. Uuringus kajastuvad kulutused toidule, jookidele, mitte-toidukaupadele, tubakatoodetele, ravimitele, meelelahutusele ning kütusele.