Eesti ettevõtjad kasutavad küll mitmeid e-lahendusi ja sotsiaalmeediat oma toodete ja teenuste tutvustamiseks, kuid siiski ei kasuta nad ära kõiki e-kaubanduse ja e-turunduse võimalusi eksportimisel. „Nagu mujal maailmas, tuleb ka Eestis e-kaubandusega tegelevaid ettevõtteid üha juurde. Kuidas aga e-kaubandus enda jaoks tulemuslikult tööle panna, on paras pähkel,“ tõdes kaubanduskoja teenuste direktor Piret Potisepp.
Lisaks klassikalise ekspordi kasvu toetamisele tuleb kasvatada ka Eesti ettevõtjate e-eksporti. Selleks korraldab Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus (EAS) koostöös kaubanduskojaga just e-ekspordi- aga ka tootearenduse valdkonnale keskenduvaid koolitusi. „Kindlasti mängib e-kaubanduses rolli konkreetse toote/teenuse segmendi spetsiifika, kuid palju on ka universaalseid nippe ja praktilisi näpunäiteid, mida on võimalik, sõltumata sektorist, oma e-kaubanduse tegevuste puhul rakendada. Just nendele praktilistele soovitustele oma tulevastel koolitusel keskendumegi,“ kinnitas Potisepp.
Eesti kullassepafirma Roman Tavast OÜ tegevjuhi Eivor Maiväli sõnul tulevad peaaegu kõik potentsiaalsed kliendid nende juurde läbi kodulehe. „Mõistagi jätkub aktiivne ja personaalne müügitöö siis, kui klient on meile läbi kodulehe päringu saatnud, kuid uute potentsiaalsete klientide leidmiseks kasutame eelkõige kodulehe turundamist otsingumootorites ja sotsiaalmeedias. See reegel kehtib nii Eestis, Soomes kui ka Suurbritannias,“ rääkis Maiväli, kes on ka üks EAS-i ja kaubanduskoja koolitusel kõnelevatest praktikutest.
Just praktikute kaasamine koolituste kavadesse on e-ekspordi arendamisest huvitatud ettevõtjatele olulise tähtsusega. Praktikud omavad reaalset kogemust, mis julgustab ka teisi uusi lahendusi katsetama ning teiste õnnestumistest ja ebaõnnestumistest õppima. Korraldatavad koolitused algavad juba 12. septembril ja keskenduvad erinevatele eksporti ja e-eksporti arendavatele teemadele.
Eesti Kaubandus-tööstuskoda