Hiinas viibiva EASi turismiarenduskeskuse direktori Tarmo Mutso hinnangul muutuvad kaugemad turud turismis aina olulisemaks. „Hiina ja Jaapan on kahtlemata atraktiivsed sihtkohad. Samas tuleb arvestada sealsete eripäradega, mistõttu võtab tihtipeale tulemuste saavutamine omajagu aega. Näiteks augusti lõpus Jaapanist Eestisse saabunud tšarterlend nõudis pingutust kõikidelt osapooltelt, kuid tulemus on seda väärt. See oli märgilise tähtusega samm," lisas Mutso.
Tarmo Mutso tunnustas Eesti turismifirmade initsiatiivi Aasia suunal. „Ettevõtete vahel esineb tavapärane konkurents ja turismisektoris on see eriti tihe. Eesti turismifirmade Aasia koostöö on aga hea tõestus ühtse eesmärgi nimel töötamisest. EAS aitab sellele initsiatiivile omalt poolt igati kaasa," selgitas Mutso.
Aasia turule suunatud turismiettevõtjad ühendava mittetulundusühingu juht Anne Hermlin kinnitas, et ettevôtjate esmane tagasiside Hiinast on väga positiivne. Tema sõnul on ettevõtjale kohapealt saadud kontaktide hulgast ja kvaliteedist reaalne kasu.
2013. aastal kasvas Eestisse saabunud Hiina turistide arv 32% ja Jaapani turistide arv 23%.
Pekingis Eesti uues saatkonnas toimus 4. septembril EASi ja Eesti saatkonna eestvedamisel Eestit tutvustav seminar. Lisaks leidsid aset ettevõtjate kontaktkohtumised. Eesti ettevõtetest viibivad Hiinas Baltic Tours, Via Hansa Eesti, Reisiekspert, Estravel, CWT Estonia, Hotell Saaremaa, Nordic Forum ja Estonian Holidays.