Eestis haldab hotellide ja motellide tärnisüsteemi Eesti Hotellide ja
Restoranide Liit (EHRL), mille juhatuse esimehe Feliks Mäguse sõnul
suurendab üle-euroopaliselt ühtse tärnisüsteemiga liitumine Eesti
atraktiivsust turistide silmis ning ühtlustab ja tõstab majutusteenuse
kvaliteeti. „Kliendile tähendab Eesti kuulumine üle-euroopalisse
ühtsesse tärnisüsteemi võimalust paremini orienteeruda hotellide valikul
ning pakub seeläbi ootuspärast kvaliteeti,“ ütles Feliks Mägus. Eestis
on täna tärnid 23-l majutusettevõttel ning EHRL prognoosib, et uus
Hotelstars süsteem kahekordistab 2012. aasta lõpuks tärnihotellide arvu
Eestis.
Maikuust Eestis jõustuv Hotelstar tärnisüsteem kehtib alates 2010.
aastast seitsmes Euroopa riigis: Šveitsis, Saksamaal, Austrias, Ungaris,
Tšehhis, Hollandis ja Rootsis. Ühtsete põhimõtete alusel antakse
järkusid ehk tärne välja nii hotellidele kui motellidele. Hotellide
tärnid on vahemikus ühest viieni ja motellidel kuni kolmeni. Eesti
reguleerib hotellide vastavust tärninõuete taotlemiseks Majandus- ja
kommunikatsiooniministeeriumi käskkiri, mis volitab hotellitärnide
väljaandjaks Eesti Hotellide ja Restoranide Liidu.
EHRL tegevjuhi Sigre Lutsu sõnul seisneb oluline erinevus uue hotellide
tärnisüsteemi ja senikehtinud tärninõuete vahel muuhulgas
majutusasutuste sagedasemas kontrollis. Uue süsteemi puhul toimub
majutusasutuse kontroll igal aastal, kusjuures järelkontrolli võib
inspektor teostada etteteatamata. Varem kontrolliti hotellide vastavust
tärnisüsteemi nõuetele vaid kord kolme aasta tagant. „Oleme veendunud,
et see muutus tõstab ja ühtlustab Eesti hotellide kvaliteeditaset
veelgi, sest majutusettevõtetel on senisest rohkem põhjust pidada
igapäevaselt kinni tärninõuete täitmisest,“ tõi Sigre Luts välja uue
süsteemi eelised.
„Suureks plussiks kliendile on ka Hotelstars süsteemiga
liitunud majutusasutusi koondav veebikeskkond
http://www.hotelstars.eu/,“ märkis Luts.
Eesti Hotellide ja Restoranide Liit