Eestis haldab hotellide ja motellide tärnisüsteemi Eesti Hotellide ja
Restoranide Liit (EHRL), mille juhatuse esimehe Feliks Mäguse sõnul
muudab Euroopa Hotellide ühtne tärnisüsteem Eesti majutusasutused
turistidele paremini võrreldavaks. Mäguse sõnul on üle-euroopaline
tärnisüsteem üles ehitatud selliselt, et motiveerida hotelle ja motelle
senisest rohkem panustama klienditeeninduse kvaliteedile.
Eestis on täna tärnid 30-l majutusettevõttel. Esimeste uute
majutusasutustena liituvad Hotelstars tärnisüsteemiga kolm pealinna
hotelli – Tallink Express hotell, City Hotel Portus ja Savoy Boutique
Hotel. EHRL prognoosib, et 2012. aasta lõpuks kahekordistab Hotelstars
süsteem tärnihotellide arvu Eestis.
EHRL tegevjuhi Sigre Lutsu sõnul on uue ja senikehtinud hotellide
tärnisüsteemi tärninõuete vahel mitmeid märkimisväärseid erinevusi.
„Hotelstars tärnisüsteem arvestab senisest oluliselt enam majutusasutuse
spetsiifikat – hotelli eripära, interjööri ja atmosfääri, samuti
pööratakse varasemast rohkem tähelepanu klienditeeninduse kvaliteedile,“
sõnas Sigre Luts. Ta lisas täpsustuseks, et tärnisüsteemiga liitunud
majutusasutuste kontroll hakkab toimuma senisest kolm korda sagedamini.
„Uue süsteemi puhul kontrollitakse hotelli pisteliselt vähemalt kord
aastas, varem tehti seda kord kolme aasta tagant,“ kinnitas EHRL
tegevjuht. See muutus tõstab ja ühtlustab Eesti hotellide
kvaliteeditaset, kuna majutusettevõtetel on veelgi enam põhjust
igapäevaselt jälgida tärninõuete täitmist, selgitas Sigre Luts uue
süsteemi eeliseid.
Sigre Luts lisas, et senikehtiv süsteem oli üles ehitatud miinimumnõuete
baasil, mis pidid olema täidetud 100%. „Uus tärnisüsteem on paindlikum,
võttes kehtestatud miinimumnõuete kõrval arvesse ka teisi olulisi
kriteeriume, sealjuures vastab igale tärnile teatud minimaalne punktide
hulk,“ ütles Sigre Luts. Sel moel hoiab uus tärnisüsteem EHRL tegevjuhi
sõnul tasakaalus nii majutusasutuste sisustus-ehitus-tehnilise poole
ning toob samal ajal juurde teeninduskvaliteedist sõltuvad
lisaväärtused, mis kliendi jaoks on emotsionaalselt ja selgelt
tunnetatavad.
Hotelstars tärnisüsteem kehtib hotellidele ja motellidele alates 2010.
aastast seitsmes Euroopa riigis: Šveitsis, Saksamaal, Austrias, Ungaris,
Tšehhis, Hollandis ja Rootsis. Eestis reguleerib, korraldab ja annab
hotellitärne välja Eesti Hotellide ja Restoranide Liit. Üleminekusoovist
Hotelstars tärnisüsteemile on juba teatanud ka Läti ja Leedu.
Eesti Hotellide ja Restoranide Liit