Tarbijakaitseamet viis küsitluse läbi 17.-19. veebruarini toimunud turismimessi Tourest 2012 külastajate seas. Ankeedile vastanuid oli pea 300 ning ligi kolmandik (32%) neist tõi välja, et uurib enne reisiostu majandustegevuse registrist reisifirma tausta. Sarnase küsitluse tegi amet ka mullu ning siis pidas reisifirma taustakontrolli registrist oluliseks neljandik vastanutest (25%).
Väga suur hulk osa reisihuvilistest (57%) usaldab reisi valikul ka sotsiaalmeedias levivat infot ja nii on üheks levinumaks tegevuseks enne reisiostu internetis surfamine ja foorumipostituste lugemine. Lisaks on reisivalikul olulisteks infoallikateks reisifirma klienditeenindajad ning oma pere, tutvusringkond.
Kuigi nendest vastustest võib välja lugeda, et reisifirma usaldusväärsuse uurimisega näevad Eesti reisihuvilised üsna palju vaeva, tehakse valik enamasti siiski hinnast lähtuvalt. Näiteks küsimusele „Mille järgi valite enamasti reisi?“ vastas 60%, et peamiseks teguriks on soodne ja sobiv hind, 31% märkis, et oluline on reisikorraldaja usaldusväärsus.
Selgelt positiivse tulemusena võib küsitlusest välja tuua, et enamikul vastanutest ei olnud reisimisel probleeme tekkinud (vt joonis). 16%-l vastanutest oli olnud probleeme lendude hilinemise või tühistamisega seoses ning ligi 15% märkis, et hotellituba, ekskursioon või reisisaatja teenindus ei vastanud tegelikkuses sellele, mida enne reisi lubati.
Joonis. Küsimusele „Kas teil on tekkinud reisimisel probleeme“ vastas pea 70% eitavalt.
Ankeedi täitjatel oli võimalus vabalt kirjutada ka sellest, mis neile Eestis turismivaldkonnas muret teeb. Valdav enamik jättis selle võimaluse kasutamata, kuid 17 vastanut kirjutas, et reiside hinnad on liiga kõrged ning 15 inimesele tekitas muret risk, et reisiettevõtja pankrotistub ning kliendid kaotavad raha.
Küsitlusele vastas 293 inimest, enamasti vanuses 18-64 aastat. Enamik vastanutest olid ka kogenud reisijad, kes käisid reisil vähemalt korra või isegi mitu korda aastas.