Eesti Disainerite Liidu, Eesti Disainikeskuse, ADC*Estonia ja Teenusmajanduse koja koostöös antakse 21. septembril välja Eesti Disainiauhinnad 2012, millele saab töid esitada kuni 31. augustini 2012.
- Tootedisaini kategooria töid saab esitada siin.
- Graafilise- ja veebidisaini töid saab esitada siin.
- Teenusedisaini töid saab esitada siin.
- Noore disaineri nominentide töid saab esitada siin.
Eesti Disainiauhinnad 2012 raames antakse esimest korda välja auhind parimale teenusedisaini projektile.
Teenusedisain seisneb olemasolevate teenuste parendamises või uute teenuste loomises kasutades disainimeetodeid ja disainmõtlemist. "Teenusedisaini auhinna eesmärk on tunnustada teenusedisaini rakendamist paremate, innovatiivsemate ja kasutajasõbralikemate teenuste arendamisel Eestis," ütleb Teenusmajanduse Koja tegevjuht Kaidi Ruusalepp.
Ruusalepa hinnangul on samuti oluline tuua see suhteliselt uus disainivaldkond meedia, avalikkuse ja eelkõige ettevõtjate huviorbiiti. "Teenusedisainil on Eesti kontekstis väga suur potentsiaal. Läbi teenuste arenduse e-keskkondades, tervishoius ja riigijuhtimisel on meil jõukohane ja reaalne võimalus olla esimeste seas, kes leiavad lahendused globaalsetele megatrendidele," lisab ta.
Teenusedisain on protsess, mille käigus luuakse uusi või muudetakse olemasolevaid teenuseid kasutaja jaoks väärtuslikumaks ning organisatsiooni jaoks kasumlikumaks. Teenusedisain tegeleb teenuse funktsionaalsuse ja pakkumisprotsessi analüüsiga kliendi seisukohast ning püüdleb selle poole, et teenused oleksid efektiivsed, kasutajasõbralikud ja konkurentidest eristuvad.
Teenusedisaini auhinnale võivad kandideerida kõik Eesti äriregistrisse kantud ettevõtted ja organisatsioonid, mis:
- on teadlikult ja läbimõeldult oma olemasolevat teenust kujundanud või arendanud või,
- loonud täiesti uue teenuse,
- disaininud oma sisemised teenused kasutajasõbralikumaks ja efektiivsemaks;
- on oma teenuste loomisel ja/või arendamisel kasutanud disainimeetodeid või kaasanud disaineri ning teenuse disainimise läbi on paranenud teenuse kasutusmugavus, klientide või töötajate rahulolu, misläbi on kasvanud ettevõtte konkurentsivõime ja turuosa.
BDO on Eesti Disainiauhinnad 2012 teenusedisaini kategooria suurtoetaja.