06.05.2015 Kolmapäev

Hansson: Omniva teenus parandab sularaha kättesaadavust maal

Eesti Panga presidendi Ardo Hanssoni hinnangul on Omniva sularahateenus hea näide paindlikust lahendusest, millega pakkuda maapiirkondades inimestele vajalikku teenust.

Ardo Hansson, Eesti Panga president
Ardo Hansson, Eesti Panga president Foto: PM

“Postifirma Omniva teenus on kiiduväärt, sest sellega saavad inimesed igal pool Eestis ligipääsu sularahale. Tegemist on mõistliku ja paindliku lahendusega,” ütles Hansson.

Eelmise aasta septembris vastas Hansson riigikogus saadikute arupärimisele pangateenuste kättesaadavuse kohta Eestis. Sealhulgas tõstis Hansson esile mujal riikides proovitud paindlikke lahendusi sularahateenuse pakkumisel maapiirkondades.

“Väljendasin mullu sügisel samateemalisel arutelul riigikogus veendunumust, et eelkõige kommertspangad, aga ka riik suudavad pakkuda senisest paremaid lahendusi. Riik on Omniva kaudu esimese sammu astunud, kuid see ei peaks olema viimane samm olukorra parandamisel,” märkis Hansson.

Tema sõnul peaksid kommertspangad senisest selgemini sõnastama oma nägemust pangateenuste kättesaadavuse teemal ja tulema ise välja ühiskondlikult aktsepteeritud lahendustega.

Aprilli viimasel nädalal alustas Omniva kaubamärki kasutav riigifirma Eesti Post maapiirkondades sularaha kättesaadavuse parandamiseks kirjakandjaga sularaha väljastamist.

Ettevõte on saanud kohalikelt omavalitsustelt tagasisidet, et paljudes piirkondades on ainukeseks sularaha kättesaamise kohaks postkontor ning selle asendamisel postipunktiga kaob inimestel võimalus sularaha kätte saada, ütles Eesti Posti postiteenuste juht Kaido Padar pressiteate vahendusel.

"Kuigi finantsteenused pole ettevõtte põhitegevus ning jätkuvalt keskendume me posti- ja logistikateenustele, mõistame me inimeste muret ja tahame aidata," lisas ta. Seetõttu töötaski ettevõte välja lahenduse, mis võimaldab sularaha koju tellida kirjakandja kaudu.

"Meil on tervet Eestit kattev võrgustik ning Eesti Posti kirjakandja jõuab kuuel päeval nädalas kõikide postkastideni – saame seda võrku kasutada ka sularaha väljamaksmiseks," märkis Padar.

Selleks, et sularaha saada, peaks klient oma soovist Eesti Postile teada andma, seejärel lepitakse kliendiga kokku, millal kirjakandja tema juurde tulla saab. Kirjakandja võtab kaasa mobiilse kaardimakse terminali ja tehing tehakse kliendi juures kodus. Kliendil peab teenuse kasutamiseks olema pangakaart ja vajalikud pin-koodid.

Korraga saab endale tellida sularaha kuni 400 eurot. Tellimuse lubab postifirma täita kolme tööpäeva jooksul ja see läheb kliendile maksma 8 eurot. Eesti Posti pressiesindaja Erki Varma ütles BNS-ile, et postiljoni kogu aeg sularaha kaasas ei kanna, vaid võtavad konkreetse summa kaasa ainult siis kui see tellitakse. Kõik postiljonid relvastatud ei ole, lisas ta.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255