Internetikaubandus oli jaanuaris taas kord peamine põhjus, miks inimesed tarbijakaitseametilt abi palusid (248 pöördumist), teatas asutus.
Ühe e-kaubamaja lisas amet ka musta nimekirja.
Mitmed e-kaubandusega seotud kaebused jõuavad pärast tarbijakaitseameti menetlust ameti juures tegutsevasse tarbijakaebuste komisjoni. Jaanuaris oli selleteemalisi kaebusi kokku kolm. Praeguseks on üks neist jõudnud tulemuseni, kus amet lisas komisjoni otsuse täitmata jätnud ettevõtte oma kodulehel olevasse musta nimekirja.
Tegemist on juhtumiga, kus tarbija tellis e-kaupleja Bedzone OÜ käest voodi, mis lubati kohale tuua nädalaga. Tähtajaks tarbija aga tellitud kaupa kätte ei saanud ning hoolimata lubadustest ei suutnud ettevõtja voodit kohale tuua ka uuteks kokku lepitud aegadeks. Viimane kauplejapoolne lubadus oli tagastada tasutud summa 30 päeva jooksul või toode kohale toimetada. Vastasel juhul lubas kaupleja tasuda voodi maksumuse, millele lisanduks iga hilinenud päeva eest 0,1 protsenti viivist.
Istungil leidis komisjon, et ettevõtja on lepingut tarbijaga oluliselt rikkunud. Kauplejale pandi kohustus hüvitada tarbija tasutud summa, millele lisandub viivis iga viivitatud päeva eest. Pärast kuu aja möödumist ei olnud ettevõtja siiski otsust täitnud.
Kokku pöördusid jaanuaris tarbijad tarbijakaitseameti poole 3829 korral. Peale internetikaubanduse oli inimestel probleeme ka jalatsitega (186 pöördumist) ning kaabel-, digi- ja satelliittelevisiooniga (163 pöördumist).