Nimetatud valdkonnad on ka tervikuna klientide silmis kõrgemalt
hinnatud, isegi valdkonna nõrgimatele antud hinnangud küündivad kaheksa
palli tasemeni. Uuringus kaardistatud kokku kaheksast valdkonnast 32
ettevõttele antud keskmised hinnangud kõiguvad vahemikus 6,5–8,4 palli
10-pallisel skaalal.
Liidritele järgnevad telekommunikatsioonifirmad, seejärel
ehituskauplused ning jaekaubandusketid. Nendes valdkondades
tegutsevatele ettevõtetele antud klientide hinnangud jäävad enamasti
alla kaheksa palli.
Võrreldes eelmise aastaga on sammu tagasi astunud kindlustusvaldkond, märkis TNS Emor.
Ehituskaupluste teenindustase on uuringu kohaselt väga ühtlane ning
selle alusel kauplused klientide silmis ei eristu. Samas
telekommunikatsiooni ja jaekaubanduse valdkondades tegutsevate
ettevõtete puhul on erinevused klientide silmis suuremad ja tase seeläbi
kokkuvõttes ebaühtlasem.
Vaadeldud infrastruktuuriettevõtete suhtes on klientide ootused kõrgemad
ning kliendikogemust hinnatakse oluliselt madalamalt võrreldes pingerea
esiotsas olevate ettevõtetega. Erandina võib välja tuua kõrge rahulolu
Eesti Postiga, mis kuulub esikümnesse.
Esikümnesse kuuluvad lisaks veel Neste, Swedbank, SEB, Statoil, Lukoil, Alexela, Eesti Post, If, Olerex ning Sampo.
TNS Emori uuringuekspert Jaana Helmi sõnul võib võrreldes eelmise
aastaga täheldada suure osa ettevõtete puhul kliendihinnangutes pigem
langustendentsi ja vaid üksikute ettevõtetega on rahulolu kasvanud.
Emori poolt teist korda koostatud Eesti kliendisõbralikemate
suurettevõtete edetabeli raames intervjueeriti juulis ja augustis 2000
Eesti elanikku vanuses 15–74 aastat. Ettevõtted reastati kahe näitaja –
klientide üldise rahulolu ning soovitusväärtuse – ühendindeksi alusel.
BNS