Majanduslangus suurendas oluliselt tarbijate hinnateadlikkust ja -tundlikkust ning viimastel aastatel ei ole siin olulist muutust toimunud. Hinnatasemele pööratakse endiselt väga suurt tähelepanu.
Jaeseire uuringu põhjal valib sama suur osa tarbijaist enamasti toote odavamate hulgast ning kuus tarbijat kümnest kalduvad valima eripakkumises või allahindluses olevaid tooteid.Jätkuvalt jälgivad pooled inimesed toitu ostes nii kilo- kui ka pakendi hinda, kolmandik jälgib enamasti kilohinda ning umbes iga kuues teeb ostuvaliku enamasti pakendi hinna alusel.
Vaatamata üsna suurele hinnatundlikkusele Eesti tarbijad oma toidukulutuste üle enamasti täpset arvestust ei pea. Täpselt jälgib oma toidukulutusi iga seitsmes tarbija, umbes pooled tarbijatest teavad oma kulutuste ligikaudseid suurusjärke.
Võrreldes aasta varasemaga on hinnangud soovikohaste toidukaupade ostmise võimalikkusele õige pisut paranenud, kuid endiselt ei ole umbes viiendikul peredest enamasti võimalik osta seda, mida soovitakse. Enam väidavad seda vanemad ehk üle 50-aastased ning madalama sissetulekuga, kuni 350 eurot pereliikme kohta kuus, inimesed.
Valdav osa ehk 60 protsenti peredest ostab siiski enamasti soovikohaseid toidukaupu, viiendik saab seda endale alati lubada.
Toitu viskas 2013. aasta jooksul vähemalt mõnikord ära umbes kahes kolmandikus Eesti peredest, valdavalt hindasid toitu mõnikord ära visanud inimesed äravisatud toidu kogust aasta varasemale sarnaseks. Kolm vastajat kümnest on enda sõnul toidu ära viskamist vähendanud.
Ligi kaks kolmandikku Eesti tarbijatest oma ostmis- ja tarbimisharjumusi võrreldes aastatagusega enda hinnangul ei muutnud ning aasta varasemaga võrreldes stabiilsete harjumustega tarbijate osakaal kasvas. Veerand tarbijaist täheldas oma harjumustes mõningaid muutusi, tuntavaid muutusi tegi enda sõnul ostu- ja tarbimisharjumustes veidi enam kui kümnendik. Keskmisest enam väitis end oma tarbimisharjumusi muutnud olevat madalama sissetulekuga tarbijasegment.
Uuringu eesmärk oli välja selgitada Eesti elanike toidukaupade ostuhoiakud ja -harjumused ning trendid erinevate tooterühmade tarbimises ja eelistuses 2013. aastal.
Uuringu üldkogumi moodustasid Eesti Vabariigi alalised elanikud vanuses 15+ aastat ja vastajate arv oli 557 inimest.