09.09.2014 Teisipäev

Kiirlaenureklaamide kaotamine kahandaks reklaamiturgu 3,6 miljoni võrra

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) plaan keelata televisioonis ja raadios tarbijakrediiti pakkuvad reklaamid jätaks kanalite reklaamikäibesse Eesti ringhäälingute liidu hinnangul 3,6 miljoni euro suuruse augu.

Kiirlaenureklaamide kaotamine kahandaks reklaamiturgu 3,6 miljoni võrra
Kiirlaenureklaamide kaotamine kahandaks reklaamiturgu 3,6 miljoni võrra Foto: PM

Suuremaid tele- ja raadiokanaleid ühendava ringhäälingute liidu juhatuse esimehe Toomas Vara sõnul avaldab ministeeriumi kavatsus reklaamiturule ebaproportsionaalselt suurt majanduslikku mõju. "Seadusemuudatus on meie arvates selgelt populistlik samm, mis ei tegele tegeliku probleemiga. Keelata reklaam legaalsel tegevusalal on ikka täiesti pöörane, selle asemel et reguleerida laenu kättesaadavust ja erinevaid vigureid kasutavaid kiirlaenufirmasid," rääkis Vara.

Üks kiirlaenuturgu korrastava eelnõu koostajaid, MKM-i siseturuosakonna juht Tea Danilov nentis, et tegemist on tõepoolest ettevõtlusvabaduse riivega, mis mõjutab eelkõige meediaettevõtjate tulusid, kuid tarbijatele mõjuksid muudatused soodsalt. "Väheneb emotsioonist ajendatud ülelaenamine ning seeläbi paraneb leibkondade majanduslik toimetulek. Konsultatsioonid turuosalistega tõid aga esile, et laenureklaamide osatähtsus kanalite reklaamikäibes on keskmiselt 4%–5%," rääkis Danilov.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255