14.03.2011 Esmaspäev

Kuidas võidelda kuulujuttudega?

Kui sisestad Google otsingumootorisse fraasi "middle east rumours", siis ei ole esimene vastus mitte konspiratsiooniteooriaid või kuulujutte levitav veeb, vaid Coca-Cola poolt loodud lehekülg kummutamaks nende kohta Araabia maailmas levivaid kuulujutte. Coca-Cola tähendab tagurpidi lugedes "No Muhhamed, No Mecca", firma kuulub juutidele - need on vaid mõned kuulujutud, mille vastu suurkorporatsioon selle veebi kaudu võitleb.

Psühholoog Derek Rucker (Kellogg School of Management) ütleb, et see kaasus on näide sellest, kuidas kuulujuttude vastu võidelda ei tohi. Lugude vastu võitlemise asemel levitatakse neid antud juhul hoopis ise edasi - inimestele ei meenu hiljem enam loo kontekst ega loo eitamine, vaid lugu ise. Jutu edasi rääkimisel muundub algne "Ma pole kindel, kas see on tõsi, aga ma lugesin..." esmalt looks, mis algab sõnadega "Ma kuulsin, et ...", veel hiljem võime kuulda algust "Kas oled kuulnud, et ...".

Kokkuvõtvalt - iga edasirääkimisega kuulaja skeptilisus väheneb ning lugu usutakse üha enam, seega on parim kaitsestrateegia nende kuulujuttudega mitte tegeleda ning anda selle asemel põhjust rääkida uusi ja siis juba positiivseid lugusid.

juhtimine.ee

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255