Mitmed kliendid on LHV Pangale teada andnud, et neile on petturid LHV-na esinedes kahtlase sisuga sõnumeid saatnud. Tegemist on õngitsus-sõnumitega, mille eesmärk on petta välja ligipääs inimese pangakontole. Saades kahtlase SMS-i, ei tohiks kindlasti selles sisalduvatele linkidele klikkida.
LHV infoturbejuhi Tiit Hallase sõnul on viimase nädala jooksul aktiviseerunud petturid, kes seavad internetti üles LHV kodulehele sarnanevaid petulehti ning saadavad suvalistele telefoninumbritele SMS-e, meelitades sõnumisaajaid petulehtedele oma panga kasutajatunnuseid sisestama. Juhul kui klient sellisel lehel oma andmed loovutab ja Mobiil-ID või Smart-ID koodi telefonis kinnituseks sisestab, võivad kurjategijad saada ligipääsu kliendi mobiilipanka ja seda kurjasti ära kasutada.
Oleme teadlikud, et petulehtede hulk on kasvanud ning teeme omalt poolt tööd, et pettuste mõju klientide jaoks vähendada. Õnneks on inimeste teadlikkus ja tähelepanelikkus erinevate õngitsus-skeemide osas kasvanud ja seetõttu on pettuse ohvriks langejaid vähe. Sellegipoolest tuleks klientidel ka edaspidi valvas olla ja igasugu kahtlastele linkidele klikkimist vältida,
rääkis Hallas.
Juhul kui inimene saab panga nimel kahtlase sisuga kirja või sõnumi, tuleks selle avamist vältida, kindlasti ei tohi klikkida kirjas olevatel linkidel. Kõige parem on kahtlased sõnumid kustutada. Pank ei küsi kliendilt SMS-i teel andmeid. Juhul kui kliendil tekib kahtlus sõnumi sisu osas, saab ta vajadusel ise panga poole pöörduda ja infot küsida.
Petturite koostatud kirjad ja petulehed võivad näha välja vägagi tõetruud, petturid võivad kasutada pangale sarnaseid aadresse ja telefoninumbreid. Kuidas pettuste ohvriks sattumist ära hoida, saab vaadata lähemalt veebiaadressil lhv.ee/turvalisus.