03.05.2013 Reede

Mõtte idandamine ja visiooni visualiseerimine

IdeepuuArno Baltin,
Kaasautorid: Argo Tammemäe, Ülo Vihma, Tanel Rannala,
Meeskonnakoolitus ja arendus

Mis juhtub sündinud uue mõttega? See läheb idanema, kasvab ja loodetavasti kannab vilja. Kuidas võiks mõtte arengut kujutada? Kui mõte on algselt nagu seeme, mis viljakasse pinnasesse satub, siis võtab ta alla juured ja mõne aja pärast ajab välja varre. Piltlikult oleks meil alguses üks ümar kese, mis hakkab ajama harusid algul alla ja siis üles. Mõtte säärast arengut lubab üles tähendada meelekaardi tehnika. Tuntud ka idee- või mõttekaardina ja algupäraselt, inglise keeles tähistatud kui mindmap.

See on üks visualiseerimisvõtete ühine omadus – lubab silme ees hoida mõnd nähtust selle arengus ja selle hetkeseisu.

Mõtted võivad meid külastada kas sõnadena, piltidena või muude aistingutena (kehalise aistinguna, tundeseisundina). Kui tahame algset mõtet alal hoida, siis tuleb see kuidagi fikseerida. Selleks vajame vormi. Me sõnastame, joonistame, joonestame, voolime või kehastame mõtte. Seda nii selleks, et mõte kaduma ei läheks, aga ka selleks, et oma mõtet vajadusel kellelegi edasi anda.

See on teine visualiseerimisvõtete omadus – tõlkimine. Ühes vormis esitatud mõte tõlgitakse teise.

Mu viimatine äge kogemus sellisest tõlkimisest oli 27. aprilli Carmina Burana esitus Lauluväljaku klaassaalis Flora ja Kalevi kooride poolt. Lisaks muusikale esitati teost ka tekkiva ja täieneva pildina seinale, mida joonistas Siiri Taimla.

Ta tõlkis muusika pildiks. Tõlge pildikeelde lisas mõistmisvõimalust. Näiteks need, kes ei jõudnud ladinakeelse teksti tõlget läbi lugeda said piltide põhjal aimu, millest lauldakse.

VisioonOma ideid soovime sageli teistele mõistetavaks teha. Tänapäeva organisatsioonide puhul on pea enesestmõistetav teatud nö strateegliliste arusaamade vormistamine ja kommunikeerimine. Igal endast lugu pidaval organisatsioonil on missioon, visioon ja ...

Enamasti on need võimalikult lakoonilised sõnastused sellest, mida organisatsioon teeb, millisena näeb oma tulevikku ja kuidas püüab sinna jõuda. Ometi võib sedagi teha teha pildiliselt, tähendab ju visioon otsetõlkes kujutluspilti tulevikust.

Oleme sõnastanud oma visualiseerimise visiooni. Meie visiooniks on, et vähemalt 63% eesti tublidest ettevõtjatest julgevad pliiatsi kätte võtta ja oma visioonid ja mõtted pildiks teha. Missiooniks on muuta visualiseerimine Eesti ettevõtluskeskkonnas iseenesestmõistetavaks töövahendiks, juurutada visualiseerimist rohkem organisatsioonide kultuuri.

Arno Baltin,
Kaasautorid: Argo Tammemäe, Ülo Vihma, Tanel Rannala,
Meeskonnakoolitus ja arendus

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255