Läinud kuul hindas silmakirurgide selts tarbijakaitseameti palvel 12 toidu- ja tööstuskauba märgistuse loetavust. Spetsialistid andsid kõikide toodete märgistusele negatiivse hinnangu, teatas Tarbijakaitseamet.
Hindamisele läksid järgmised tooted:
- mänguasi Littlest Pet Shop (Maxima Eesti OÜ),
- mänguasi Kööginõud (Maxima Eesti OÜ),
- kaks erineva märgistusega mänguautot Cararama (Maxima Eesti OÜ),
- hambageel lastele Oreon Dent Kids (Rimi Eesti Food AS),
- Chicco latekslutt 2+ (Kotryna OÜ),
- laste voolimismass Kids Dought (Speli Baltic OÜ),
- puuviljakeelekesed (MT pargi OÜ),
- VIXIN double fun spray (Assoll OÜ),
- Pergale piimašokolaad metsamarjatäidisega (ABC Supermarkets AS),
- kompvekid Kregždute (ABC Supermarkets AS),
- Rujiena Luks šokolaadijäätis (ABC Supermarkets AS).
Kõikide nimetatud toodete märgistust hindasid silmaarstid kas raskesti loetavaks või täielikult loetamatuks. Hindamisel arvestati lisaks kirja suurusele šrifti, trükikvaliteeti ning kirja ja tausta värvi. Tänaseks on kõiki kauplejaid probleemidest teavitatud ning paljud neist on märgistuse ka korda teinud. Seni on vastuväite esitanud vaid Rimi Eesti Foods AS.
Raskesti loetavad või loetamatu märgistusega tooted jätavad tarbija ilma vajalikust infost, mis raskematel juhtudel võib seada ohtu kasutaja tervise ja isegi elu (näiteks allergikud).
Tarbijakaitseamet kutsub inimesi üles andma teada toodetest, mille märgistus pole loetav. Eestis kehtivate seaduste järgi peab tarbijale pakutava või müüdava kauba märgistus olema loetav, arusaadav ja üheselt mõistetav.