Internetis pileteid müüvaid veebisaite analüüsiti 2010. aasta
septembris, mil kontrolliti kultuuri- ja spordiürituste pileteid müüvate
lehekülgede vastavust ELi tarbijaeeskirjadele. Vaatluse all oli 414
veebilehte. Pärast selliste probleemsete veebisaitide väljaselgitamist,
mille kaudu müüdi pileteid olematutele üritustele, või kus ei
selgitatud, kas ürituse ärajäämise korral tagastatakse ostjale
piletiraha või mitte, peaks muusika- ja spordiürituste piletite ostmisel
Internetis halbu üllatusi edaspidi vähemaks jääma.
Tüüpilised avastatud probleemid olid seotud piletite hinna või kaupmehe
kohta esitatud puuduliku või eksitava teabega ning ebaõiglaste
müügitingimustega. Teave veebisaitidel parandati enamasti
vabatahtlikult, kuid mõnel juhul määrati ka karistused.
Riiklikud asutused töötavad järjekindlalt selle nimel, et pooleliolevaid
juhtumeid lõpetada. Piiriüleste juhtumite puhul tehakse koostööd
naaberriikide ametkondadega. Üleeuroopalised kontrollid jätkuvad ka
edaspidi – praegu valmistatakse ette uut intensiivkontrolli ja 2012.
aastaks on kavandatud mitu ühismeedet.
2009. aastal ostis 35% Internetis ostlevatest ELi tarbijatest pileteid
kas kultuuri- või spordiüritustele. Euroopa tarbijakeskuste andmetel on
nende uuritud internetiostudega seotud kaebustest 30% seotud vaba aja ja
kultuuriteenustega, millest suure osa moodustavad kultuuri- ja
spordiüritused.
Kontrollimisi kajastaval veebisaidil saab tutvuda ka näidetega
korrektsete/ebakorrektsete veebisaitide kohta.
Euroopa Komisjon