04.10.2011 Teisipäev

Piletite ostmine Internetis on tarbijate jaoks nüüd ohutum

Internetis pileteid müüvaid veebisaite analüüsiti 2010. aasta septembris, mil kontrolliti kultuuri- ja spordiürituste pileteid müüvate lehekülgede vastavust ELi tarbijaeeskirjadele. Vaatluse all oli 414 veebilehte. Pärast selliste probleemsete veebisaitide väljaselgitamist, mille kaudu müüdi pileteid olematutele üritustele, või kus ei selgitatud, kas ürituse ärajäämise korral tagastatakse ostjale piletiraha või mitte, peaks muusika- ja spordiürituste piletite ostmisel Internetis halbu üllatusi edaspidi vähemaks jääma.

Tüüpilised avastatud probleemid olid seotud piletite hinna või kaupmehe kohta esitatud puuduliku või eksitava teabega ning ebaõiglaste müügitingimustega. Teave veebisaitidel parandati enamasti vabatahtlikult, kuid mõnel juhul määrati ka karistused.

Riiklikud asutused töötavad järjekindlalt selle nimel, et pooleliolevaid juhtumeid lõpetada. Piiriüleste juhtumite puhul tehakse koostööd naaberriikide ametkondadega. Üleeuroopalised kontrollid jätkuvad ka edaspidi – praegu valmistatakse ette uut intensiivkontrolli ja 2012. aastaks on kavandatud mitu ühismeedet.

2009. aastal ostis 35% Internetis ostlevatest ELi tarbijatest pileteid kas kultuuri- või spordiüritustele. Euroopa tarbijakeskuste andmetel on nende uuritud internetiostudega seotud kaebustest 30% seotud vaba aja ja kultuuriteenustega, millest suure osa moodustavad kultuuri- ja spordiüritused.

Kontrollimisi kajastaval veebisaidil saab tutvuda ka näidetega korrektsete/ebakorrektsete veebisaitide kohta.

Euroopa Komisjon

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255