Programmi eesmärk on erakonna pressiesindaja teatel kindlustada inimeste
ja kaupade vaba, mugav, kiire ja taskukohane liikumine Eestis ning
Eesti ja muu maailma vahel.
"Hästi korraldatud transport parandab inimeste heaolu ja tõstab
majanduse võistlusvõimet. Inimeste vaba liikumine pole mõeldav ilma
transpordivõrgustike ja -vahenditeta. Täna jääb teede ja tänavate
kvaliteet endiselt maha Euroopa parimatest näidetest. Eesti ühendusteed
teiste Euroopa Liidu liikmesmaadega ei vasta veel inimeste ega Eesti
majanduse vajadustele, raudtee- ja lennuühendused on kesised," ütles
Reformierakonna juhatuse liige Valdo Randpere.
Randpere sõnul peab meie eesmärgiks olema Põhjamaade tasemel teedevõrgu
väljaehitamine. "Ehitame välja Tallinna ringtee, neljarealise maantee
Tallinnast Tartu suunas Mäoni ning Saaremaa silla. Samuti jätkame
Tallinn-Narva maantee rekonstrueerimist ja riigi kruusateedele tolmuvaba
katte ehitamist," lausus Randpere.
"Et liikumine oleks reisija jaoks mugav ja sujuv, tuleb teabe saamiseks
ja piletite ostmiseks mistahes Eesti piires liikuvale
ühistranspordivahendile luua üks keskne veebikeskkond," lisas Randpere.
Riigikogu majanduskomisjoni esimehe Urmas Klaasi hinnangul jääb
ühistranspordi arendamise kõrval Eestis liiklemisel väga oluliseks
maanteetransport. "Üks mis kindel - sõiduautosid me maksustada ei
kavatse, küll aga soovime kaotada raskeveokimaksu ja muuta selle
maanteetasuks, mida hakatakse võtma ka välismaistelt raskeveokitelt,"
märkis Klaas.
"Kindlasti on väga oluline liiklusohutuse suurendamine.Selleks varustame
põhimagistraalid vajalike barjääride, peale- ja mahasõitudega, et need
oleksid läbitavad ühtlase kiirusega ning jätkame põhimagistraalide
ohtlike lõikude ja ristmike valgustamist. Jalakäijate ja jalgratturite
ohutuse suurendamiseks jätkame kergliiklusteede arendamist," sõnas
Klaas.
Klaasi sõnul on Eesti lennunduspoliitika lähimaks suureks sihiks
võimalus lennata Tallinnast kõigisse olulisematesse Euroopa
ärikeskustesse ja tagasi ühe päeva jooksul. "Pikaajalisemaks eesmärgiks
on muuta Tallinna lennujaam Põhja-Euroopa Aasia-suunaliste lendude
keskuseks. Niisamuti on vaja kaasaegset maismaaühendust Eesti ja
Lääne-Euroopa vahel. Berliin-Tallinn-Helsinki-Peterburi kiirtee
valmimine on lähituleviku küsimus."
"Selleks, et edendada Eesti-sisest veeliiklust ja arendada
väikesadamaid, rakendame praamivedudel saarte püsielanikele ja saartel
registreeritud autodele 50 protsenti hinnasoodustust. Peame õigeks
ehitada riikliku tellimusena Rohuküla-Heltermaa liinile sobivad laevad.
Siseturismi elavdamiseks ja uute töökohtade loomiseks investeerime EL
vahendeid väikesadamate arendamiseks sihiga, et igal saarel oleks oma
sadam," tutvustas majanduskomisjoni esimees Urmas Klaas Reformierakonna
transpordipoliitika põhimõtteid.
Reformierakonna juhatuses sel nädalal kinnitatud transpordipoliitika
programm on avatud avalikule arutelule ning seisukohtade kujundamiseks
saadetakse see valdkonna ekspertidele ja laiemale avalikkussele.
BNS