„Portaal peab olema tehniliselt turvaline ja mugav kasutada, kuid tema tõeline väärtus peitub sisus. Uude portaali oleme koondanud enam kui 200 teenust, 400 artiklit ja 2500 kontakti. Kaks olulisemat muudatust on info otsimine ja kasutaja isiklike asjade kaust,“ lisas Seppel.
Info otsimine
Uuendatud riigiportaali esimene oluline muudatus on info lihtsam leidmine - artiklid, teenused ja kontaktid on omavahel paremini seotud. Nii teemad kui teenused on menüüdes jaotatud suuremateks valdkondadeks, nt „Toetused ja sotsiaalabi“, „Eluase“, „Perekond“ jne. Kui mõne valdkonna alla käib väga palju artikleid, siis on need jaotatud omakorda väiksemateksrubriikideks.
Vajaliku info ja teenuste leidmiseks on kõige mugavam ja kiirem kasutada otsingut. Otsingu vastuste leht jagab vastused samuti teemadeks, teenusteks või artikliteks. Populaarsemaid teenuseid ja teemasid on mugav leida ka avalehel olevast märksõnapilvest. Pilves olevale sõnale klikkides näidatakse kõiki artikleid ja teenuseid, mille otsing selle sõnaga seoses leidis.
Aarne Seppeli sõnul on kasutajate tagasiside oodatud kogu portaali kohta. „Eriti ootame aga infot, mis aitab meil otsingu paremaks teha. Portaali toimetajad lisasid ametlike ja sageli bürokraatlike nimetuste leidmiseks kõnekeelseid märksõnu, et info ja teenused oleksid võimalikult hästi leitavad (nt emapalk, sinine leht). Järgneva kolme kuu jooksul palume kasutajate abi, et koguda võimalikult palju selliseid märksõnu, mida teenustele ja artiklitele lisada.“
Minu asjad
Teine olulisem uuendus on kasutaja isiklike asjade kaust – „Minu asjad“. Siia on koondatud kõik kasutajaga seotud rakendused ja dokumendid. Inimestele on juba tuttavad e-post, teavituskalender, teavituste tellimine mobiilile või lemmiklinkide haldamine.Uus teenus on „Minu dokumentide“ kaust, kus kasutaja saab luua dokumente, neid allkirjastada ning jagada teistele allkirjastamiseks või saata vajalikku asutusse. Siit leiab endise digitaalallkirja rakenduse, millele on lisandunud palju uusi võimalusi. Pärast ametiasutusele kirja saatmist ei pea kasutaja käima iga päev kontrollimas, kas vastus on tulnud - portaal saadab inimese ametlikule e-postile teate selle kohta, et vastus on saabunud.
Kuna „Minu asjad“ on uus keskkond, siis on kasutajale abiks väikesed küsimärgid, millele klikkides avaneb lühike selgitav tekst.
Taustainfo:
Riigiportaal eesti.ee sündis 2007. aastal Teabeportaali ja Kodanikuportaali ühendamisel. 2007. aastal külastati portaali 218 000 korda, 2010. aastal juba 2,7 miljonit korda. 2011. aasta jooksul on portaali külastusi kogunenud 3,2 miljonit.
Portaali populaarsemad teenused on elukohateate ja vanemahüvitise taotluse edastamine, oma andmete kontroll riiklikest registritest, politsei e-teenused ning Euroopa ravikindlustuskaardi taotlemine.
Riigi Infosüsteemi Ameti peamised partnerid riigiportaali uuendamisel olid Trinidad, Webmedia ja Monit Solutions. Riigiportaali uuendamist toetatakse Euroopa Liidu struktuurifondidest.
Jooksvat infot Eesti.ee kohta näeb portaali Facebook'i kontolt.