Smart-ID soovib tänavu omakäelise allkirjaga samaväärseks saada
"Kirjeldatu on endiselt meil selle aasta plaanides sees," ütles SK ID Solutionsi juht Kalev Pihl BNS-ile vastuseks küsimusele, kas firma töötab jätkuvalt edasi mullu kevadel välja käidud plaaniga saada Smart-ID teenusele juriidiliselt allkirjaga samaväärne staatus.
SK ID Solutionsi juhi sõnul on firma seni üsna ootuspäraselt selle suunas ka liikunud. "Loodetavasti ei too ülejäänud osa aastast suuri tagasilööke," lisas Pihl.
Smart-ID puudustele juhtis eelmise aasta alguses tähelepanu muuhulgas Riigi Infosüsteemi Amet (RIA). Amet tõi esile, et toona turule sisenenud Smart-ID ei võimalda anda omakäelise allkirjaga võrdset digitaalallkirja ning sobib seetõttu sobib kasutamiseks ennekõike autentimisvahendina.
Digitaalallkiri on antud kvalifitseeritud sertifikaadiga ning allkirja andmiseks on kasutatud Euroopa Liidu tasemel kvalifitseeritud vahendit. Eestis on need vahendid riigi väljastatav ID-kaardi kiipkaart ning mobiil-ID SIM-kaart, märkis amet.
Smart-ID kasutamiseks laadib kasutaja enda nutitelefoni rakenduste poest seadmesse Smart-ID rakenduse ning tuvastab enda isiku mobiil-ID või ID-kaardi abil, samuti on võimalik autentida end pangakontorites. Nagu ka ID-kaardi ja Mobiil-ID jaoks, on Smart-ID kasutamiseks vaja PIN1 ja PIN2 koode, mille kasutaja loob samas rakenduses.