Seni on olnud tavaks, et Läänemerel kruiisivad laevad teevad Tallinnas
lühikesi peatusi, märgib leht. Sõlmitud kokkuleppega hakkab aga Happy
Cruises kasutama Tallinna oma kruiisireiside alguspunktina. Ettevõte
toob Eestisse korraga 850 inimest, ja seda selle suve jooksul viis
korda.
Üks kruiis algab Kopenhaagenist ja lõppeb Tallinnas ning seejärel algab
reis Tallinnast ja lõppeb Kopenhaagenis, selgitas Tallinna Sadama
kruiiside eest vastutav ärisuunajuht Siirle Arro lehele. Tallinna
lennujaam saab sellega juurde 8000 reisijat ning kasseerida kuni 20
lennuki teenindamise eest lennujaamatasu ja pakkuda lennukite omanikele
ja reisijatele muid teenuseid.
Tallinnast algav kruiis viib inimesed kõigepealt Peterburi, seejärel
Helsingisse, Stockholmi ja Visbysse. Enne lahkumist tehakse ekskursioon
ka Tallinnas.
Kui koostöö kõigi osapoolte vahel sujub, siis jätkub see tuleval aastal
suuremas mahus. 2013. aastaks on Arro sõnul juba kokkulepe ühe teise
Hispaania firmaga palju suurema hulga inimeste vahendamiseks. Sellest
kokkuleppest ta täpsemalt rääkida ei soovinud.
Leht märgib, et Tallinnal on kruiisireisi alguspunktina üks miinus –
lennuühendus. Arro sõnul on hispaanlased põhimõtteliselt ainukesed,
kellega saab teha ringreise, kuna nad kasutavad tšarterlende.
"Reisijad teistelt maadelt kasutavad liinilende," lausus ta. Seega pole võimalik edasi areneda, kui lennuühendus siit ei parane.
"Viis korda 1600 on lennujaama jaoks äärmiselt suur väljakutse. Tahame
oma osa kasvatada," ütles Tallinna Lennujaama juhatuse liige Erik
Sakkov.
Tallinna Sadama andmetel jättis kruiisilaevalt tulnud turist mullu
Tallinna keskmiselt vaid 567 krooni, kuid võrreldes 2009. aastaga on see
summa pea kaks korda kasvanud. Leht märgib, et kui kõik 420.000 tänavu
siia oodatavat kruiisituristi kulutaksid sama palju, jääks Eestisse üle
200 miljoni krooni ehk 15 miljoni euro.
BNS