Terviseameti peadirektor Üllar Lanno sõnul valmis terviseameti veebilehel olev iseteeninduskeskus koostöös tervise ja heaolu infosüsteemide keskuse (TEHIK) ning politsei- ja piirivalveametiga. „Tempo on kogu koroonakriisi ajal olnud väga kõrge, ka iseteeninduskeskkonna loomine pole erand,“ ütles Lanno, kelle sõnade kohaselt läbis keskkond enne avalikustamist ka lühikese testperioodi. „Loomulikult on tegemist uue süsteemiga ning laiema kasutuse puhul tulevad suure tõenäosusega välja puudujäägid, mis esialgu silmale varjatuks jäävad. Iseteeninduse roll järjekordade vähendajana teeb aga lihtsamaks nii reisijate elu kui hoiab nakkusohtu madalamal.“
Politsei- ja piirivalveameti hinnangul on ühise mõttevahetuse käigus loodud iseteenindus kindlasti hea viis, kuidas piiriületust kiirendada, reisija jaoks mugavamaks muuta ja viiruse levikut peatada.
Elektrooniline lahendus võimaldab ka piiril teha toimingud nii, et kõik toimuks kontaktivabalt ning inimesed saaks lennujaamast või sadamast kiiremini enda sihtkohta. Kiiremaks piiriületuseks palume alles hoida meilile saabunud kinnituskiri, kuna selle puudumisel peab inimene uuesti kinnituslehe täitma,
ütles PPA juhtivkorrakaitseametnik Tago Trei.
Terviseameti veebilehel asuvat elektroonilist ankeeti saavad täita nii Eesti isikukoodiga inimesed kui riiki saabuvad välismaalased, ankeeti saab täitma hakata 24 tundi enne Eestisse saabumist.
Elektroonilise piiriületuse ankeedi aitas arendada tarkvara- ja tootearenduse ettevõte Devtailor OÜ.
Endiselt jääb riiki saabujatele alles võimalus täita piiriületaja ankeet paberkandjal Eestisse sisenedes.