Teenindus ja abi
Vaatamata lennu tühistamise põhjusele on tarbijal õigus hoolitsusele ja informatsioonile. Lennufirma peab võimaldama teha tasuta kaks telefonikõnet, saata e-maili, teleksit või faksi. Ka on õigus saada ooteajaga võrreldes piisavalt sööki ja jooki. Kui lend väljub alles järgmine või mitu päeva hiljem, peab lennufirma tasuma ööbimise eest hotellis, samuti hotelli ja lennuvälja vahelise transpordi eest.Raha tagasi maksmine või ümberbroneerimine
Kui lend tühistatakse peab lennufirma tegema pakkumise:- • maksta lennupileti raha tagasi;
- • broneerida uus pilet
Reisijal
on õigus raha tagasi küsida või lend ümber broneerida. Need õigused
kehtivad vaatamata sellele, mis põhjusel lend tühistati.
NB!
Vastavalt Euroopa Liidu määrusele 261/2004 puudub antud juhul reisijatel
õigus rahalisele hüvitisele, kuna tegemist on eriolukorraga (force
majeure).
Lennuliikluse häirete eest kaitseb reisijaid nii EL määrus 261/2004, mis kehtestab ühiseeskirjad reisijatele lennureisist mahajätmise, hilinemise või lendude tühistamise korral http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:32004R0261:ET:HTML
Nimetatud määrusega kehtestatud õigused kehtivad reisijatele, kelle lend väljub või saabub Euroopa Liidu liikmesriigi lennujaama, samuti kehtivad õigused väljaspool Euroopa Liitu asuvast lennujaamast saabuvate lendude puhul, kui teenindajaks on liikmesriigi lennuettevõtja.
Kui tarbija on ostnud pakettreisi ja lend tühistatakse seoses looduskatastroofiga Islandil, siis nende õiguste kohta saab tutvuda siit http://www.tarbijakaitseamet.ee/index.php?id=13527