25.05.2011 Kolmapäev

Tarbija õigused kui lend tühistatakse Islandi tuhapilve tõttu

Teenindus ja abi

Vaatamata lennu tühistamise põhjusele on tarbijal õigus hoolitsusele ja informatsioonile. Lennufirma peab võimaldama teha tasuta kaks telefonikõnet, saata e-maili, teleksit või faksi. Ka on õigus saada ooteajaga võrreldes piisavalt sööki ja jooki. Kui lend väljub alles järgmine või mitu päeva hiljem, peab lennufirma tasuma ööbimise eest hotellis, samuti hotelli ja lennuvälja vahelise transpordi eest.

Raha tagasi maksmine või ümberbroneerimine

Kui lend tühistatakse peab lennufirma tegema pakkumise:
  • •    maksta lennupileti raha tagasi;
  • •    broneerida uus pilet 

Reisijal on õigus raha tagasi küsida või lend ümber broneerida. Need õigused kehtivad vaatamata sellele, mis põhjusel lend tühistati.

NB! Vastavalt Euroopa Liidu määrusele 261/2004 puudub antud juhul reisijatel õigus rahalisele hüvitisele, kuna tegemist on eriolukorraga (force majeure).

Lennuliikluse häirete eest kaitseb reisijaid nii EL määrus 261/2004, mis kehtestab ühiseeskirjad reisijatele lennureisist mahajätmise, hilinemise või lendude tühistamise korral http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:32004R0261:ET:HTML

Nimetatud määrusega kehtestatud õigused kehtivad reisijatele, kelle lend väljub või saabub Euroopa Liidu liikmesriigi lennujaama, samuti kehtivad õigused väljaspool Euroopa Liitu asuvast lennujaamast saabuvate lendude puhul, kui teenindajaks on liikmesriigi lennuettevõtja.

Kui tarbija on ostnud pakettreisi ja lend tühistatakse seoses looduskatastroofiga Islandil,  siis nende õiguste kohta saab tutvuda siit http://www.tarbijakaitseamet.ee/index.php?id=13527

Tarbijakaitseamet

 


Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255