Tarbijakaitseamet koostas juulis kaubandus- ja teenindusettevõtetele 120
kontrollakti ning 27 õiendit. Tuvastatud puuduste osas koostati
ettevõtjatele 122 märgukirja, 1 ettekirjutus ning 5 väärteootsust,
millega määrati trahve kogusummas 356 eurot.
Tarbijakaebuste komisjonis toimus juulis 20 istungit, tarbija kasuks
langetati 6 otsust, 5-l juhul saavutati kokkulepe, 4-l juhul jäeti
kaebus rahuldamata ning jätkuistungite toimumise üle otsustati 1-l
juhul. Komisjoni pädevusest väljus 3 teemat. Kõige enam – 4-l korral – olid istungil teemaks ehitusteenused. Laenude,
liisingute teemal peeti istungeid 2-l korral ning jalatsite teemadel
3-l korral.
Viimasel ajal on sagenenud need tarbijate pöördumised, milles kurdetakse
probleeme erinevate netipulkadega. Põhiprobleemiks on see, et netipulk
ei taga soovitud kiirusega internetti või ei levi seal, kus tarbija seda
kasutada soovib. Tarbijakaitseametile teadaolevalt pakuvad operaatorid
netipulkadele proovimise aega, mille kestel saab tarbija välja
selgitada, kas netipulk vastab tema ootustele või mitte. Olenevalt
operaatorist on selline proovimisaeg 7-14 päeva ning olenevalt
operaatorist võib olla selline prooviperiood olla kas täiesti tasuta
tarbija jaoks või liitumistasu eest.
Kuigi mobiilisideoperaatorid arendavad ja täiustavad pidevalt oma
mobiilsidevõrkusid, tuleb siiski mobiilse interneti teenuse kasutamisel
arvestada asjaoluga, et tegemist on tehniliselt piiratud ressursiga.
Mobiilse interneti kiirus mobiilivõrgus võib sõltuda erinevatest
teguritest, nt leviolud, kasutatav modem, kauguses tugijaamast, suured
kõrged puud, mis takistavad interneti levimist kasutajate arv tugijaama
piirkonnas jne.
Tarbijakaitseamet soovitab tarbijatel kindlasti enne netipulga ostmist kasutada proovimiseks võimaldatud aeg, et teha kindlaks, kuidas ja kas soovitud piirkonnas interneti levimise ja kiirusega on? Netipulga tagastamisega seonduvate probleemide vältimiseks tuleb tarbijatel lugeda hoolikalt läbi lepingutingimused, sealjuures erilist tähelepanu pöörata just sellele, kas ja millised kulud kaasnevad lepingust taganemisel ning netipulga tagastamisel. Sõlmides netipulga kasutamiseks tähtajalise lepingu tuleb tarbijal arvestada asjaoluga, et tähtajalise lepingu ennetähtaegse ülesütlemisega tarbija poolt kaasnevad reeglina lisakulutused, s.t tarbijal tuleb kauplejale tasuda kokkulepitud leppetrahv või käsitlustasu.