16.08.2011 Teisipäev

Tarbijad kurdavad probleeme netipulkadega

Tarbijakaitseamet koostas juulis kaubandus- ja teenindusettevõtetele 120 kontrollakti ning 27 õiendit. Tuvastatud puuduste osas koostati ettevõtjatele 122 märgukirja, 1 ettekirjutus ning 5 väärteootsust, millega määrati trahve kogusummas 356 eurot.

Tarbijakaebuste komisjonis toimus juulis 20 istungit, tarbija kasuks langetati 6 otsust, 5-l  juhul saavutati kokkulepe, 4-l juhul jäeti kaebus rahuldamata ning jätkuistungite toimumise üle otsustati 1-l juhul. Komisjoni pädevusest väljus 3 teemat. Kõige enam – 4-l korral – olid istungil teemaks ehitusteenused. Laenude, liisingute teemal peeti istungeid 2-l korral ning jalatsite teemadel 3-l korral.

Viimasel ajal on sagenenud need tarbijate pöördumised, milles kurdetakse probleeme erinevate netipulkadega. Põhiprobleemiks on see, et netipulk ei taga soovitud kiirusega internetti või ei levi seal, kus tarbija seda kasutada soovib. Tarbijakaitseametile teadaolevalt pakuvad operaatorid netipulkadele proovimise aega, mille kestel saab tarbija välja selgitada, kas netipulk vastab tema ootustele või mitte. Olenevalt operaatorist on selline proovimisaeg 7-14 päeva ning olenevalt operaatorist võib olla selline prooviperiood olla kas täiesti tasuta tarbija jaoks või liitumistasu eest.
Kuigi mobiilisideoperaatorid arendavad ja täiustavad pidevalt oma mobiilsidevõrkusid, tuleb siiski mobiilse interneti teenuse kasutamisel arvestada asjaoluga, et tegemist on tehniliselt piiratud ressursiga.  Mobiilse interneti kiirus mobiilivõrgus võib sõltuda erinevatest teguritest, nt  leviolud, kasutatav modem, kauguses tugijaamast, suured kõrged puud, mis takistavad interneti levimist kasutajate arv tugijaama piirkonnas jne.

Tarbijakaitseamet soovitab tarbijatel kindlasti enne netipulga ostmist kasutada proovimiseks võimaldatud aeg, et teha kindlaks, kuidas ja kas soovitud piirkonnas interneti levimise ja kiirusega on? Netipulga tagastamisega seonduvate probleemide vältimiseks tuleb tarbijatel lugeda hoolikalt läbi lepingutingimused, sealjuures erilist tähelepanu pöörata just sellele, kas ja millised kulud kaasnevad lepingust taganemisel ning netipulga tagastamisel. Sõlmides netipulga kasutamiseks tähtajalise lepingu tuleb tarbijal arvestada asjaoluga, et tähtajalise lepingu ennetähtaegse ülesütlemisega tarbija poolt kaasnevad reeglina lisakulutused, s.t tarbijal tuleb kauplejale tasuda kokkulepitud leppetrahv või käsitlustasu.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
right banner 2024 est konference
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255