23.05.2014 Reede

Tarbijakaitseameti kampaania pälvis Kadaka autokaupmeeste vastuseisu

Tarbijakaitse-, maantee- ning Maksu- ja Tolliameti ühine teavituskampaania "Osta kasutatud auto targalt! Ära saa tünni!" pälvis Kadaka piirkonnas asuvate autoturgude vastuseisu.

Tarbijakaitseameti kampaania pälvis Kadaka autokaupmeeste vastuseisu
Tarbijakaitseameti kampaania pälvis Kadaka autokaupmeeste vastuseisu Foto: Reuters

"Kuna meie kampaania üks märgiline ese oli tünn, siis meil olid ka kampaaniatünnid sõnumiga, mida me panime välja tänavatele," ütles tarbijakaitseameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja Hanna Turetski-Toomik BNS-ile, kelle sõnul varastati Kadaka autoturu piirkonnast väga paljud tünnid ära või eemaldati neilt kampaania reklaamlause.

"Kuna Kadaka autoturu piirkonnas on bussipeatus ja meil oli kevadise reklaamkampaania raames ka välireklaam klaasi taga, siis suhteliselt kiiresti värviti see klaas musta värviga ära. Ilmselgelt see kampaania ja teavitus on seda piirkonda eriliselt ärritanud," ütles Turetski-Toomik.

Tema sõnul ei ole Kadaka autoturu piirkonna negativism absoluutne, kuivõrd leidus ka ettevõtjaid, kes olid valmis müügitünne enda müügiplatsidele paigutama, kuid üldine häälestus ei olnud positiivne. "Olen ise käinud päris palju selle ja ka varasema kampaania raames erinevatel platsidel ja vestelnud müüjatega. See on omaette kogemus – kui tünne paigaldati, siis osad müügiplatsid hakkasid enda väravaid sulgema; millegipärast hakati paigaldajate eest läbi sõitma ja keskmist sõrme viibutama. Kui mina olen seal platside peal käinud näiteks pilte tegemas ja vaatamas, milline see olukord iseenesest on, siis olen ka mina täheldanud kõrgendatud tähelepanu ja seda, et nii mõnigi inimene on hakanud järel kõndima või hiljem ka autole järgi sõitma."

Turetski-Toomiku sõnul kasutatud auto ostmise probleemidega tarbijakaitseameti poole üldiselt ei pöörduta. "Kui aga vaadata seda, mis meedias toimub ja milliseid kommentaare inimesed erinevatesse portaalidesse jätavad, siis on selgelt näha, et inimestel on sellega probleeme," selgitas Turetski-Toomik ja lisas, et ametkondadel on plaan teavitustööga edasi minna ning jätkata ka nelja ameti ühiskontrollidega.

Kolme ameti ühine teavituskampaania "Osta kasutatud auto targalt! Ära saa tünni!" lõppes 18. mail.

Kampaania ajastati kevadele, mis on autokaubanduse tipphooaeg. Nõustamisüritused on toimunud Tallinnas, Tartus ja Pärnus. Laupäeval on viimane üritus Jõhvis, kus lisaks maanteeametile on esindatud ka tarbijakaitseamet, Maksu- ja Tolliamet ning politsei- ja piirivalveamet.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255