Oodatud tormijooksu uutele autodele toimunud ei ole. Kas see on ettevõtjate teadlik valik või tegemata töö ning kuidas mõjutab automaks ettevõtteid, analüüsisid Luminori liisingu juht Kristel Karjus, Luminori äripanganduse juht Marjan Savtšenko ja Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu (AMTEL) tegevjuht Meelis Telliskivi.
Küsimus on selles, et kas suure autopargiga ettevõtja suudab automaksu võtta enda kanda või suunab selle lõpptarbijale.
Foto: RUP
Luminori äripanganduse juht Marjan Savtšenko sõnul võis eeldada, et automaksu eel suureneb uute autode müük oluliselt. „Kui võinuks arvata, et ettevõtjad soovivad enne automaksu tulekut autoparke uuendada, siis oodatud automaksu-eelset ostubuumi toimunud pole ning uute autode kättesaadavus on endiselt hea. Samal ajal huvi suurenenud kasutatud autode vastu,“ nentis...
Juurdepääs käesolevale materjalile on finants- ja õigusajakirja RUP tellijatel.