10.03.2025 Esmaspäev

Mootorsõidukimaksu mõju on jõudnud ka liisinguturule

Jaanuarist jõustunud mootorsõidukimaksu mõju on jõudnud ka liisinguturule ning kui möödunud aasta lõpus tabas turgu viimase hetke ostumöll, siis nüüdseks on torm vaibunud.
Aastamaks sõltub sõiduki süsinikuheitmest ja täismassist, mistõttu aitab kulusid vähendada keskkonnasäästlik auto.
Aastamaks sõltub sõiduki süsinikuheitmest ja täismassist, mistõttu aitab kulusid vähendada keskkonnasäästlik auto. Foto: RUP

Luminori liisingujuhi Kristel Karjuse kinnitusel on autoturu tugevat langustrendi tajuda ka liisinguturul, kuna huvilised on taotlusi esitanud märksa vähem. „Võrreldes eelmise aastaga on autode müügimaht vähenenud kolm korda,“ märkis ta.

Auto liisimisel ei pea registreerimistasu korraga tasuma

Kuna suur hulk inimesi sõlmis liisingulepingu etteruttavalt möödunud aasta lõpus, on praegune olukord ootuspärane. Karjus näeb põhjust eelkõige eestlaste madalas kindlustundes, aga ka hirmus, et sõiduki registreerimistasu käib ostjale üle jõu – seda enam, et liisingulepingu sõlmimisel tuleks tasuda ka sissemakse. 

„Paljudele autoostjatele tuleb üllatusena, et liisingulepingu puhul ei pea kogu registreerimistasule kuluvat rahasummat korraga välja käima,“ nentis Karjus. 

Ta selgitas, et kuna liisingulepingu sõlmimisel tuleb tasuda sissemakse, muudaks registreerimistasu lisandumine esimese sammu väga kulukaks. Sestap on võimalik registreerimistasu auto hinnale lisada ning liisinguperioodi peale ära jagada, mis tähendab, et igakuisele maksele avaldab see märksa vähem mõju ega käi liisinguvõtjale üle jõu. 

Erinevalt registreerimistasust ei saa aastamaksu liisinguperioodi peale hajutada

Karjus tõi näiteks, et keskmise linnasõiduki registreerimistasu on ligikaudu 1000 eurot. Kui see summa jagada viie aasta peale, suureneb liisingu kuumakse keskmiselt 10–15 euro võrra.

„Mida keskkonnasäästlikum on sõiduk, seda madalam on registreerimistasu ning seda soodsamad on ka liisingulepingu tingimused,“ sõnas Karjus.

„Keskkonnasäästlikum auto on rahakotisõbralikum nii kütuse- kui ka intressikulude vaatest. Registreerimistasu on kõige kopsakam suurtel ja rasketel sõidukitel, mille CO2 heide on kõrge. Kui soov on registreerimistasu peale kuluvat summat vähendada, on hübriid- ja elektriautod kindlasti hea ja mõistlik valik,“ kinnitas ta.

Siiski tuleb arvestada, et erinevalt registreerimistasust ei saa aastamaksu liisinguperioodi peale hajutada – see tuleb tasuda iga-aastaselt nagu tavalisel autoomanikul. „Aastamaks sõltub samuti sõiduki CO2 heitmest ja täismassist, mistõttu aitab ka siin kulusid vähendada keskkonnasäästlik auto,“ lisas Karjus.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255