Kõige enam pöörduti ameti poole märtsis tööstuskaupadest arvutite ning
muude tehnikatoodetega, samuti ka jalatsite ning rõivastega seoses.
Teenuste osas kuulus esikolmik internetikaubandusele, turismiteenustele
ning telefoniteenustele. Tarbijatel on endiselt probleeme neti kaudu
toote ostmisel, erinevate sisuteenuste ning reisiteenustega.
Tarbijakaitseamet koostas märtsis kaubandus- ja teenindusettevõtetele
474 kontrollakti. Kontrollimise põhjal tehti 54 väärteootsust, millega
määrati trahve kogusummas 2490,00 eurot.
Tarbijakaebuste komisjonis toimus märtsis 41 istungit (veebruaris 2011.a
toimus 27 istungit). Enim istungeid oli seotud turismiteenuste ning
jalatsitega. Turismiteenustest võiks välja tuua mitu juhtumit Estouriga
(rahulolematus reisiga, iseäranis hotelliga), kuid enamik neist lahenes
kokkuleppel, mistõttu komisjoniotsus enam vajalik polnud.
Komisjoni otsust ei täitnud AS Pumeko. Tarbija esitas nõude
müügilepingust taganemiseks, kuna tellitud uksed ei vastanud
tellimistingimustele. Kaupleja lepingust taganemist ei võimalda ning
kuigi komisjon otsustas tarbija kaebuse rahuldada, siis ei ole tänase
seisuga AS Pumeko komisjoni otsust täitnud ega tarbija nõuet rahuldanud.
Kolmel esimesel kuul on läbi viidud kokku 91 istungit, otsuseid tehti
kokku 83. Tarbija jaoks
positiivse lahenduse leidis 54 juhtumit (65%).
Enim on komisjonis menetletud turismiteenustega seonduvaid juhtumeid
(17, neist 10 lahenes kokkuleppel). Sisuks nii reisipileteid kui ka nt
ootustele mittevastav hotell jms puudutav. Palju oli ka jalatseid
puudutavaid istungeid – 14. Üheksal korral oli teemaks arvuti (ja/või
varuosad) – nii puudusega toode, garantii jne.
Aasta esimeste kuude istungite kohta võib öelda, et lisaks istungite
üldarvule on märkimisväärselt kasvanud turismiteenuseid puudutavate
istungite arv, sest kui veel eelmise aasta esimese kolme kuuga oli
komisjonis 7 turismiteemalist istungit, siis käesoleva aasta samal
perioodil oli selleks 17.
Tarbijakaitseamet