Kui reisija on lennujaamas ja ta saab infotabloolt, check-in töötajalt või lennuväravast teate, et lend on tühistatud, tuleb reisijal otsida üles Air Balticu kassa ehk teeninduslett ning seal paluda lennufirma esindajal probleem lahendada. See tähendab broneerida asendusreis või küsida tagasi lennupileti eest makstud raha (juhul, kui reisija otsustab loobuda antud reisist), täpsustada hoolitsuse pakkumist, esitada nõue hüvitise maksmiseks jne. Vedaja teenindusletist saab nõuda ka kirjalikku tõendit lennu tühistamise kohta ning reisija õigusi tutvustavat teabelehte.
Lennu tühistamise korral on reisijal lähtuvalt Euroopa Parlamendi ja Nõukogu määrusest 261/2004 õigus nõuda:
- kas piletihinna hüvitamist või muid võimalusi (näiteks alternatiivlendu) reisi lõppsihtkohta jõudmiseks.;
- hoolitsust (ooteajaga võrreldes piisavat toitlustamist, telefonikõnesid, jms), vajadusel majutust ning transporti lennujaama ning majutuskoha vahel. NB! Hoolitsuskohustus ei laiene tarbijatele, kes otsustavad piletiraha tagasi küsida ja alternatiivlennust loobuda;
- hüvitist, mille määr sõltub lennu pikkusest ning marsruudist, samuti ooteaja pikkusest ning võib ulatuda 125 eurost kuni 600 euroni. Õigus hüvitisele oleneb lennu tühistamise korral mitmest asjaolust - nii sellest, kui varakult reisijaid lennu tühistamisest teavitati kui ka sellest, mis oli tühistamise põhjuseks. Juhul, kui lend tühistatakse erakorraliste asjaolude tõttu, nagu näiteks ilmastikutingimused, ootamatud tehnilised rikked, lennujaamapersonali streik jms, ei ole reisijatel õigust hüvitist nõuda.
Kas hüvitist makstakse sularahas, pangaülekandega, tšekiga või reisitšekkides, see sõltub osapoolte kokkuleppest. Peamiselt kasutatakse hüvitise maksmist ülekandega. Hüvitise maksmiseks tuleb reisijal teha lennuvedajale vastav kaebus/avaldus. Tarbijakaitseametile teadaolevalt on hüvitiseks pakutud ka vouchereid ehk kinkekaarte (hüvitise summa ulatuses), mis ei ole määrusega vastuolus, kui tarbija sellega nõustub. Kindlasti tasub voucheri vastuvõtmisel arvestada, kas ja kuidas seda reaalselt tarbija kasutada saab.