Toiduliit: Eestis toodetud toit vajab suuremat poolehoidu
Toiduliit kutsub eestimaalasi 8. septembril algava Eesti toidule pühendatud teavituskampaaniaga pöörama rohkem tähelepanu toodete päritolumaale ning eelistama Eesti inimeste toodetud toitu.
Toiduliit: Eestis toodetud toit vajab suuremat poolehoiduFoto: PM
Toiduliidu juhataja Sirje Potiseppa sõnul eelistab TNS Emori jaeseire uuringu järgi kolmveerand Eesti tarbijaist sisseoste tehes kodumaiseid toiduaineid. „Nõnda saab iga tarbija panustada sellesse, et kodumaised, harjumuspärase maitsega, värsked ja kõrge kvaliteediga toiduained püsiksid meie toidulaual ka edaspidi. Seeläbi tagame ka selle, et säilivad Eesti inimeste töökohad.“
Potiseppa sõnul soovib Toiduliit septembris läbiviidava kampaaniaga tõsta tarbijate teadlikkust Eestis toodetud toidu kvaliteedist, aitamaks teha poes teadlikumaid valikuid.
Tema sõnul tegelevad Eesti tööstused järjepidevalt sellega, et muuta tootmine võimalikult läbipaistvaks. „Oleme tööstustega valmis selgitama, millest ja kuidas tööstustes toitu valmistatakse, et tarbijad oleksid teadlikumad ning suhtuksid kriitilisemalt eelarvamustesse Eesti tööstustes valmistatud toidu kvaliteedi aadressil,“ ütles Potisepp.
Uuringu järgi peab iga teine tarbija kodumaist toitu alati usaldusväärseks, tervislikuks ning püsivat kvaliteeti omavaks. Potiseppa hinnangul võiks nende inimeste hulk aga veelgi suurem olla, eriti nooremate seas. „Alla 35-aastased tarbijad hindavad importtoiduainete osatähtsust ostukorvis märgatavalt suuremaks kui vanemad tarbijad. Osalt võib selle põhjuseks pidada maailmamaitsete ja -köögi pealetungi, mis eeldab ka teistsuguste koostisainete kasutust. Osalt aga vähest kohaliku toidu väärtustamist,“ nentis Potisepp.
Potisepp ütles, et Eesti toit vajab noorema põlvkonna „kojukutsumiseks“ avaliku arvamuse tuge. „Meil on, mille üle uhked olla. Soovime, et avalikkuses tuntud inimesed jagaks julgemalt oma häid maitseelamusi Eesti toidust ning aitaks isikliku eeskujuga kujundada noorema põlvkonna hoiakuid, “ leidis Potisepp. „Ka 30 aasta pärast võiks Eestis elada suurimad Eesti toidu fännid.“
Kampaania ajal näidatakse teles Meie toidu klippi ning Toiduliit korraldab koostöös toidutootjatega koolide külastusi, mille eesmärgiks on tutvustada õpilastele toidutootmise köögipoolt ning selgitada tervisliku toitumise põhimõtteid. Kampaania on osaks riigi- ja toidutootjate toidukultuuri edendamise tegevustest.
Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
MRPeasy on lihtsasti kasutatav ERP/MRP tarkvara väiketootjatele ja hulgikauplejatele (10-200 töötajat). Müük, ostud, ladu, tootmine, raamatupidamine – kõik ühes kohas!
Lahendab kompleksselt juhtimise arvestuse ja operatiivse arvestuse ülesanded, analüüsi- ning planeerimisülesanded, automatiseerib kaubandus-, finants- ja laooperatsioone.
ERP programmi Monitor tootmisettevõtetele. Monitor sobib kõige rohkem ettevõtetele, kes vajavad täielikku ERP süsteemi, mis sisaldab kõiki tööstusettevõttele vajalikke mooduleid.
TAAVI Majandustarkvara on Eesti turul olnud juba üle 20 aasta, mille jooksul on kasutajate arv kasvanud üle 1500. Tarkvara on mõeldud igasuguses suuruses ettevõtetele.
KMD INF ja firmaautode käibemaks majandustarkvaras TAAVI Finants. Taavi Tarkvara on alati kaasas käinud pidevalt muutuva seadusandlusega ning viinud oma programmidesse sisse kõik muudatused.
Taavi Tarkvara on käinud kaasas kõigi viimaste aastate uuendustega palgaarvestuses ja suudab automaatselt hallata kogu töötasude arvestamise keerulist valdkonda.
Suno365 on mugav teenus, mis on kiirelt kasutusele võetav, alati ajakohane ning kergelt ühenduv ka kolmandate osapoolte lahendusega. Hea valik nii tänasesse päeva, kui tulevikku.
Excellent pakub spetsiaalselt Eesti turu jaoks kohandatud Books 8 ja Standard ERP pilvepõhiseid äritarkvara lahendusi, mis pärinevad HansaWorldi tooteperekonnast ja pakuvad sobiva lahenduse nii raamatupidamiseks kui ka müügi- ja laohalduseks.
NOOMi puhul on tegemist keskse tarkvaralahendusega, mis sobib hästi iga suurusega ettevõttele. NOOMi eeliseks on selle väga kõrge paindlikkustase, funktsionaalsuste rohkus ning kodumaine klienditugi.
Juba 25 aastat Eesti turul tegutsenud Unifiedpost (varem Fitek) pakub e-arve ja makseteenuseid nii väikestele kui suurtele ettevõtetele kui ka avalikule sektorile.