Edukad programmid toetuvad kuuele sambale:
- Kaasav juhtimine kõikidel tasemetel. Juhid peavad ise nendes programmides eeskujuks olema. Lisaks oli vaatlusalustes firmades olemas programmi koordinaator, kes tööülesanne oli muuhulgas programmi maja sees ka väsimatult "müüa".
- Kooskõla firma väärtuste ja eesmärkidega. Tervisliku eluviisi juurutamine firmakultuuri on väärtuste muutmise protsess ja see võtab aega. Inimesed on vaja sellesse kaasata porgandi, mitte piitsa abil. Kiireid tulemusi siit loota ei maksa.
- Valikuvõimaluste pakkumine. Küsimus ei ole ainult sportimisele keskendumises või kampaania korras mingile üksikule tervise aspektile tähelepanu pööramises. Inimesed on erinevad, kõik ei taha (ja ka ei vaja) kolesterooli mõõtmist. Programmid peavad ka aitama inimestel vähendada muresid ning sellest tulenevat depressiooni ja stressi - lõbus peab olema.
- Kättesaadavus. Kui soovid, et inimesed võtaksid programmist osa, siis tasub kaaluda ka võimalust lubada seda teha tööajal. Esiteks loob see võimaluse paremaks ajakasutuseks, teiseks - eeskuju nakatab. Looge kontorisse võimalused väikseks aktiiveks tegevuseks. Hoolitsege, et töötajatel oleks võimalus tervislikult toituda. Pakkuge kohvile alternatiiviks teed, maiustuste asemel puuvilju.
- Partnerlus. Soodustage osakondade üleseid tegevusi ning kaasake oma programmi ka koostööpartnereid. See teeb programmi põnevamaks ja seltskonna suuremaks.
- Kommunikatsioon. Inimeste teadlikkust on vaja suurendada nii teie organisatsiooni pakutavatest võimalustest kui tervislike eluviiside vajalikkusest. Mõned vaatlusalused firmad kogusid ja jagasid töötajatele tervislike eluviisidega seotud infot siselehes või intranetis, teised korraldasid jalutamiskoosolekuid (vajalike asjade arutamine mitte koosolekuruumis, vaid jalutuskäigul). Ole loov ja pea meeles, et tervislik elu on viirusliku iseloomuga - eeskuju ja õhinas kolleeg mõjub magnetina.
-
juhtimine.ee