10.02.2011 Neljapäev

Töötajate tervise eest hoolitsemine - kulu või investeering?

Teemat uurinud teadlaste töögrupp, mida juhtis Leonard L. Berry Texase ülikoolist, ütleb aga, et hoolikalt läbimõeldud tervisepaketid on ettevõtte jaoks hea investeering, näiteks SAS on välja arvutanud, et iga panustatud dollar on neil aidanud säästa 1,4 dollari eest kulusid. Programmide tulemusel paranes vaatlusalustes ettevõtetes tootlikkus ja töömoraal ning vähenesid kulud (ainult haiguspäevade arvu vähenemine oli oluline kokkuhoid). Programmide tulemuslikkuse mõõtmiseks kasutavad firmad erinevaid mõõdikuid, näiteks tööõnnetuste arv, haiguspäevade arv, tootlikkus, rahulolu, programmis osalemise määr, osaletud kordade arv jmt.

Edukad programmid toetuvad kuuele sambale:

  •     Kaasav juhtimine kõikidel tasemetel. Juhid peavad ise nendes programmides eeskujuks olema. Lisaks oli vaatlusalustes firmades olemas programmi koordinaator, kes tööülesanne oli muuhulgas programmi maja sees ka väsimatult "müüa".
  •     Kooskõla firma väärtuste ja eesmärkidega. Tervisliku eluviisi juurutamine firmakultuuri on väärtuste muutmise protsess ja see võtab aega. Inimesed on vaja sellesse kaasata porgandi, mitte piitsa abil. Kiireid tulemusi siit loota ei maksa.
  •     Valikuvõimaluste pakkumine. Küsimus ei ole ainult sportimisele keskendumises või kampaania korras mingile üksikule tervise aspektile tähelepanu pööramises. Inimesed on erinevad, kõik ei taha (ja ka ei vaja) kolesterooli mõõtmist. Programmid peavad ka aitama inimestel vähendada muresid ning sellest tulenevat depressiooni ja stressi - lõbus peab olema.
  •     Kättesaadavus. Kui soovid, et inimesed võtaksid programmist osa, siis tasub kaaluda ka võimalust lubada seda teha tööajal. Esiteks loob see võimaluse paremaks ajakasutuseks, teiseks - eeskuju nakatab. Looge kontorisse võimalused väikseks aktiiveks tegevuseks. Hoolitsege, et töötajatel oleks võimalus tervislikult toituda. Pakkuge kohvile alternatiiviks teed, maiustuste asemel puuvilju.
  •     Partnerlus. Soodustage osakondade üleseid tegevusi ning kaasake oma programmi ka koostööpartnereid. See teeb programmi põnevamaks ja seltskonna suuremaks.
  •     Kommunikatsioon. Inimeste teadlikkust on vaja suurendada nii teie organisatsiooni pakutavatest võimalustest kui tervislike eluviiside vajalikkusest. Mõned vaatlusalused firmad kogusid ja jagasid töötajatele tervislike eluviisidega seotud infot siselehes või intranetis, teised korraldasid jalutamiskoosolekuid (vajalike asjade arutamine mitte koosolekuruumis, vaid jalutuskäigul). Ole loov ja pea meeles, et tervislik elu on viirusliku iseloomuga - eeskuju ja õhinas kolleeg mõjub magnetina.
  • juhtimine.ee

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255