18.03.2011 Reede

Usaldus võib tekkida juba enne esmakohtumist

Seni on teadlased olnud arvamusel, et usalduse tekkimine on pikk protsess, kus mängivad oma rolli nii esmamulje kui samm-sammult ülesehitatav suhe. Värske uuringu autorid aga ütlevad et usalduse tekkimine algab juba enne kui inimesed kohtuvad või hakkavad teine-teise kohta taustainformatsiooni otsima.

Usalduse tekkimine on uurijate hinnangul protsess, mida meie alateadvus mõjutab seni arvatust oluliselt rohkem - me võime teist inimest hakata usaldama veel enne kui sellest ise aru saame.

Uuringu raames tehti katseid enam kui 250 üliõpilasega - igale osalejale anti 5 dollarit ning pakuti võimalusi seda raha investeerida nende jaoks tundmatutesse projektidesse. Sarnaselt reaalsele elule oli võimalus nii raha kaotada kui ka juurde teenida.

Eksperimendi korraldaja avastasid, et osalejate valmisolek raha investeerida kasvas märkimisväärselt kui otsustamise ajal mõjutati nende alateadvust nende inimeste nimedega, keda otsustajad usaldasid.

Uuringu tulemusel võib väita, et kui ostuotsuse tegemise ajal müüja seniste klientide või tehtud töödega tutvumine on mõnevõrra eksitav ja sunnib sind otsustama valedel põhjustel. Samas - kui oled ise müüja rollis, siis suurema usalduse loomiseks potentsiaalsete klientide seas, anna nendele võimalus tutvuda Sinu tänaste klientidega.

juhtimine.ee

 


Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255