Seni on teadlased olnud arvamusel, et usalduse tekkimine on pikk protsess, kus mängivad oma rolli nii esmamulje kui samm-sammult ülesehitatav suhe. Värske uuringu autorid aga ütlevad et usalduse tekkimine algab juba enne kui inimesed kohtuvad või hakkavad teine-teise kohta taustainformatsiooni otsima.
Usalduse tekkimine on uurijate
hinnangul protsess, mida meie alateadvus mõjutab seni arvatust oluliselt
rohkem - me võime teist inimest hakata usaldama veel enne kui sellest
ise aru saame.
Uuringu raames tehti katseid enam kui 250 üliõpilasega - igale osalejale
anti 5 dollarit ning pakuti võimalusi seda raha investeerida nende
jaoks tundmatutesse projektidesse. Sarnaselt reaalsele elule oli
võimalus nii raha kaotada kui ka juurde teenida.
Eksperimendi korraldaja avastasid, et osalejate valmisolek raha
investeerida kasvas märkimisväärselt kui otsustamise ajal mõjutati nende
alateadvust nende inimeste nimedega, keda otsustajad usaldasid.
Uuringu tulemusel võib väita, et kui ostuotsuse tegemise ajal müüja
seniste klientide või tehtud töödega tutvumine on mõnevõrra eksitav ja
sunnib sind otsustama valedel põhjustel. Samas - kui oled ise müüja
rollis, siis suurema usalduse loomiseks potentsiaalsete klientide seas,
anna nendele võimalus tutvuda Sinu tänaste klientidega.