08.11.2012 Neljapäev

Uuring: 92 protsenti elanikest on teadlikud elektrituru avanemisest

92 protsenti eestimaalastest on kuulnud elektrituru konkurentsile avanemisest 1. jaanuaril 2013, võrreldes aasta algusega on elanike teadlikkus kasvanud 28 protsendipunkti, selgus uuringufirma TNS Emor seireuuringust.

Uuringu kohaselt on elektrituru avanemisest kuulnud 100% kõrgharidusega inimestest. Vähemalt 95% on teadlikkus 35-74-aastaste, eestlaste, Lääne-Eesti ja Tartu piirkonna elanike ning keskmise ja suurema sissetulekuga inimeste seas. Alla 80% teavad turu avanemisest vaid 15-24-aastased ning õpilased ja üliõpilased, kel enamasti pole elektrimüüja valikuga seotud otsuseid vaja langetada. Kõigi teistes sihtrühmades jääb informeeritus 80% ja 100% vahele.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi asekantsleri Ando Leppimani sõnul on teadlikkus elektrituru avanemisest oluliselt paranenud mitte-eestlaste ja Virumaa elanike seas, kes varasemate uuringute järgi olid kõige halvemini informeeritud sihtrühm. “86% mitte-eestlastest ning 82% virulastest on Emori andmetel oktoobri alguse seisuga kuulnud elektrituru avanemisest konkurentsile,” lausus Leppiman. “Siiski soovib enamik inimesi rohkem detailset infot selle muutuse kohta. Näiteks on üle poole tarbijatest jätkuvalt ekslikul arusaamal, et turu avanemine puudutab nii elektrienergiat kui võrguteenust.”

TNS Emori uuringu andmetel on elektritarbijate põhiküsimuste esikolmik püsinud kogu aasta vältel muutumatu: mis juhtub hindadega, millised on uued elektripakkumised ja kes on uued elektrimüüjad. “Need kõik on küsimused uusi kliente soovivatele elektrimüüjatele, sest riik peab vabaturul hoidma täiesti erapooletut joont,” rõhutas Ando Leppiman. “Me ei saa riigi ellukutsutud infotelefoni, veebi ja muude kanalite kaudu äriettevõtete pakette ja hindu inimestele selgitada ega veelgi vähem mõnda konkreetset turuosalist soosida. Saame anda üldisi nõuandeid, kuidas elektripakkumisi võrrelda ja mille alusel elektrimüüjat valida. Vabaturul peab valiku tegema ikkagi tarbija ise nagu igaüks valib ise mobiilside pakkujat, võrdleb poes eri tootjate toidukaupa või eelistab mõnda konkreetset tanklat.”

Värske seireuuringu kohaselt on 185 000 eestimaalast kuulnud elektrituru avanemise riiklikust veebilehest www.avatud2013.ee ning  144 000 on teadlikud infotelefonist 6 160 160. Kui veebikeskkond on tuttavam peres elektriasju ajavatele kõrgharidusega inimestele, siis infotelefoni olemasolust on veidi enam kuulnud pensionärid. Veeb www.avatud2013.ee ning elektrituru avanemise teenustasuta infotelefon on kesksel kohal kogu novembrikuuks planeeritud riiklikus teavituskampaanias, mis hõlmab nii televisiooni, raadiot, välireklaami, massiivset otseposti, ajalehti kui ka digitaalset meediat.

Elektrituru avanemise seireuuringu viis läbi uuringufirma TNS Emor, küsitledes septembri lõpus ja oktoobri alguses kõikjal üle Eesti personaalintervjuude käigus 500 inimest vanuses 15-74 aastat.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255