07.12.2010 Teisipäev

Uuring: Eesti õpilased on ühed kõige targemad Euroopas

Funktsionaalses lugemises saavutas 87 protsenti Eesti õpilastest baas- või kõrgema taseme, vahendas haridus- ja teadusministeeriumi pressiesindaja BNS-ile. Vastava näitaja põhjal on Eesti õpilased Euroopa riikide seas funktsionaalses lugemises teisel kohal, loodusteaduslikus kirjaoskuses samuti teisel kohal ning matemaatilises kirjaoskuses kolmandal kohal.

Maailmas on Eesti õpilased funktsionaalses lugemises seitsmendal, loodusteaduslikus kirjaoskuses viiendal ja matemaatikas kümnendal kohal. Seega saavutas enamik Eesti õpilastest ühiskonnas täisväärtuslikult hakkamasaamiseks vajalikud baasteadmised ja -oskused.

Keskmiste tulemuste järgi olid funktsionaalses lugemises parimad Hiina linna Šanghai, Korea, Soome, Hongkongi, Singapuri ja Kanada õpilased.

Eesti, Soome, Norra, Jaapan ja Kanada kuuluvad riikide gruppi, kus tulemuste sõltumine õpilaste sotsiaal-majanduslikust taustast oli väga väike – umbes kümme protsenti. Kõige väiksem on vastav protsent Islandil – seitse protsenti.

Lugemise ja lugemisoskuse definitsioonid on teisenenud koos ühiskonna, majanduse ja kultuuri muutustega. PISA 2009 defineerib lugemisoskust kui kirjalike tekstide mõistmist, kasutamist ja kajastamist ning lugemismotivatsiooni olemasolu töötamiseks tekstidega, mis võimaldavad saavutada eesmärke, arendada oma teadmisi ja võimeid ning osaleda ühiskonna elus.

Õpilaste funktsionaalset lugemisoskust hinnati keskmiste tulemuste järgi punktides ja kuues saavutustasemes. Kõrge ja madala oskustasemega õpilaste arv on oluline indikaator majanduskasvu ja sotsiaalarengu ennustamiseks.

PISA 2009 uuringus osales 65 riiki, kellest 34 olid OECD-sse kuuluvad riigid ja 31 partnerriiki. Eestist oli valimis 4727 õpilast, uuringusse oli kaasatud 175 kooli. Valimisse kuulunud õpilastest 18,7 protsenti õppis vene õppekeelega koolides.

2009. aasta PISA uuring keskendus põhikooli õpilaste funktsionaalse lugemisoskuse hindamisele, vähesemal määral hinnati ka matemaatilist ja loodusteaduslikku kirjaoskust.

Õpilaste õpitulemuslikkuse võrdlusuuringu PISA (Program for International Student Assessment) viis Majandusliku Koostöö ja Arengu Organisatsiooni (OECD) poolt läbi läinud aasta aprillis. Uuringuga mõõdetakse põhihariduse omandamisel lõpusirgele jõudnud õpilaste teadmisi ja oskusi, mis on esmatähtsad täisväärtuslikuks osalemiseks ühiskonna elus.

BNS


Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255