Tegemist on Euroopa Liidu kõigi aegade suurima transporditaristu jaoks ettenähtud ühekordse rahastusega, mille jaoks liikmesriigid saavad taotlusi esitada kuni 26. veebruarini 2015, teatas Euroopa Komisjon.
"Transport on Euroopa majanduse elavdamisel võtmetähtsusega. Seepärast on transpordiühendustesse investeerimine majanduse taastumiseks olulisem kui kunagi varem. Ilma heade transpordiühendusteta Euroopa piirkonnad ei arene ega saa edukaks," ütles transpordiküsimuste eest vastutav Euroopa Komisjoni asepresident Siim Kallas pressiteates. "Liikmesriigid saavad sellest rahastamisvõimalusest kinni haarata, et luua paremaid ühendusi, parandada konkurentsivõimet ja pakkuda kodanikele ja ettevõtjatele võimalust sujuvamalt ja kiiremini reisida," lisas Kallas.
Rahastamine suunatakse üheksasse peamisesse transpordikoridori, mis üheskoos moodustavad transpordi põhivõrgu ning toimivad ühisturu majandusliku arterina. Rahastuse eesmärk on kõrvaldada nn pudelikaelad, parandada põhjalikult ida-lääne suunalisi ühendusi ning täiustada kogu Euroopa Liidus piiriülest transporti ettevõtete ja kodanike jaoks, seisab Euroopa Komisjoni pressiteates.
Euroopa Liidu transpordisektoris on rahastamise maht uue Euroopa Ühendamise Rahastu (CEF) raames 2014.–2020. aastal kolmekordistunud 26 miljardi euroni, ajavahemikus 2007–2013 oli selleks kaheksa miljardit.
Projekte toetatakse Euroopa Liidu vahenditest, kuid liikmesriigid peavad neid kaasrahastama. Pakkumise tulemused ja vahendite jagamine projektidele kuulutatakse välja 2015. aasta suvel.