ELAK ei toetanud veokite üksnes distantsipõhist maksustamist
Komisjon toetas valitsuse seisukohta ning komisjoni liikmetel ettepanekuid neid muuta polnud, ütles Euroopa Liidu asjade komisjoni esimees Toomas Vitsut BNS-ile.
Eesti peab vajalikuks, et Eurovinjeti direktiivi kohaldamisala piirduks kaubaveoks kasutatavate sõidukitega ning sellega ei kaasneks kohustust kehtestada teekasutustasusid.
Ühtlasi leiab Eesti, et kui liikmesriigid soovivad oma territooriumil teekasutustasusid kehtestada, siis oleks neil õigus otsustada, kas selleks kasutada ajapõhist või läbisõidupõhist süsteemi. Seejuures peab Eesti oluliseks, et läbisõidupõhiste teekasutustasude suunas liikumine ei mõjutaks juba olemasolevaid teekasutustasude süsteeme.
Eesti toetab kohustusliku raskeveokimaksu miinimummääradest loobumist võimalikult kiiresti ning leiab, et sõidukite registriandmete vahetamist liikmesriikide vahel teemaksu kogumise eesmärgil peaks olema võimalik kasutada ka ajapõhiste teekasutustasude puhul.
Euroopa Komisjoni uus liikuvuse pakett avaldati möödunud aasta mai lõpul ning sinna kuuluvad lisaks maanteetranspordi turu- ja sotsiaalküsimusi reguleerivatele eelnõudele ka teede maksustamist käsitlevad algatused.
Konkreetsemalt esitatakse muudatusettepanekud Eurovinjeti direktiivi ehk raskete kaubaveokite maksustamise teatavate infrastruktuuride kasutamise eest ning elektroonilise teemaksukogumisteenuse (EETS) direktiivi kohta.