Tarbijakaitseameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja Hanna Turetski sõnul on ametid laiendanud kontrollide ulatust väljapoole Kadaka autoturu piirkonda Tallinnas ja Raadi piirkonda Tartus. "Et kasutatud autode turul kord majja luua, liigume nüüd samm-sammult selles suunas, et ametid vaataksid üle kogu kasutatud autode turu," ütles ta.
Ta lisas, et sel korral valiti kontrollitavate müügiplatside sekka mitme suurema müüja automüügiplatsid. "Me ei tee vahet sellel, kas tegemist on suure ja tuntud müüja või väikekauplejaga. Reegleid peavad ühtemoodi järgima kõik," sõnas Turetski.
Tarbijakaitseamet teatas, et kasutatud autode müügiplatse kontrollisid Tarbijakaitseameti ja Maanteeameti ametnikud, keda abistasid Politsei- ja Piirivalve ametnikud. Kontrolli käigus vaadati platse ja seal müüdavaid sõidukeid ning kontrolliti eelkõige tarbijakaitse-, kaubandus- ja võlaõigusseadusest tulenevatest nõuetest kinnipidamist. Lisaks oli oluline osa kontrollist ka müüdavate autode VIN-koodide fikseerimine.
Maksu- ja Tolliameti juhtivrevidendi Siim Tamme sõnul on autode VIN-koodi põhjal võimalik hiljem nende dokumentatsiooni põhjalikult kontrollida. "Praktikas tähendab see seda, et kui keegi soovib märkega sõidukit registreerida, teavitab maanteeamet sellest maksu- ja tolliametit ning maksuhaldur tuvastab sõiduki seotuse ja edasimüügiga seonduvad asjaolud. Me kontrollime dokumentide ehtsust ja seda, kas need kajastavad tegelikke toimunud tehinguid ning kas ka maksureegleid on õigesti rakendatud," ütles ta pressiteate vahendusel.
Hanna Turetski sõnul on kõige olulisem muudatus autoostjate teadlikkuse märgatav suurenemine, lisaks on vähenenud kasutatud autode sissetoomine, seda eriti vähekasutatud ja uuemate sõidukite puhul. Endiselt on probleemiks vanemad autod, teatas tarbijakaitseamet.
"Üldiselt on kasutatud autode turul, aga eriti üle kümneaastaste kasutatud sõidukite segmendis pahatihti probleemiks läbisõidumõõdiku näidu muutmine ja peidetud avariilisus. Probleemiks on ka avariis süüdlasena osalenud vanemate autode avariijärgne, reeglina ebakvaliteetne taastamine ja nende autode turule tagasitoomine," sõnas Turetski.