Ametiühingu liikmeid paneb muretsema asjaolu, et riigihankeid viiakse üha enam läbi tingimustel, millele vastates ei ole ühistranspordi aktsepteeritavat kvaliteeti võimalik tagada.
Transpordi Ametiühingu bussijuhtide sektsiooni koordinaatori Aare Kübarsepa arvates võidetakse hanked üha sagedamini hinnapakkumistega, mille puhul on ette teada, et ots-otsaga kokkutulemine pole võimalik. „Sellest tulenevalt püütakse saavutada kokkuhoidu bussijuhtide arvelt, leiutades skeeme, kuidas mitte täita kõigile sektori tööandjatele kohustuslikke töötasu tingimusi,” lisas Kübarsepp.
Tema sõnul on levinum praktika sellise kokkuhoiu saavutamiseks bussijuhtidele töölepingute asemel käsunduslepingute pealesundimine ning nende viimine osalise koormusega tööajale, kuigi nende tööiseloom ja -aeg nõuaksid täistööajaga töölepingut.
Transpordi Ametiühingu juhatuse aseesimees Jaan-Hendrik Toomel rääkis, et alapakkumised on hangetel loonud olukorra, kus tööandjatel on üha raskem leida kvalifitseeritud tööjõudu ning bussijuhte otsitakse „poe tagant” ning rõhutas, et sageli pole sellisel tööjõul vajalikku kogemust, oskusi ega isikuomadusi, et reisijaid vedada ja nende elude eest vastutust võtta.