Tänavu esimesel poolaastal lõpetas Maanteeameti andmetel kümme kommertsliini, bussiettevõtete sõnul võidakse tiheneva raudteeliikluse ja uue ühistranspordiseaduse tõttu lähema paari aasta jooksul bussiliine massiliselt sulgeda.
Sebe juhatuse esimehe Kuldar Väärsi sõnul sõltuvad bussiturgu ees ootavad muudatused otseselt sellest, millises ulatuses hakkab riik doteerima rongiliiklust. Mis puudutab aga laiemat liinivõrku, siis leidis Väärsi, et tulevikus võib tekkida olukord, kus riik peab hakkama bussiliiklust senisest tunduvalt rohkem toetama, kirjutab Postimees täna.
Sebe lõpetab 1. augustist mitu Jõgeva-suunalist kommertsliini.
Ka Taisto Liinid on majandusliku mittetasuvuse tõttu käigust võtnud mitmed Tartust ja Valgast väljunud reisid.
Ühest küljest on selle põhjuseks Riigikogu menetluses olev uus ühistranspordiseadus, mis muudab põhjalikult senist bussiliinilubade väljastamise korda, teisalt aga uuest aastast tihenev rongiliiklus. "Eks selle kõige taustal valmistuvad bussiettevõtted juba praegu oma bussiliinide mahu vähendamiseks," ütles Taisto liinispetsialist Jan Landrat lehele.
"Uue ühistranspordiseadusega peaks kommertsliiniturg muutuma avatumaks ja selle tulemusena ei pruugi kõik senised vedajad enam oma kulude ja tuludega plussi jääda, mille tagajärjel võib toimuda teatud liinide sulgemisi," kommenteeris Mulgi Reiside juhatuse liige Andres Puskar.
Ühistranspordiseaduse eelnõuga soovib valitsus suurendada konkurentsi bussiliiniveo valdkonnas. Kehtiva seaduse kohaselt saab vedaja, kes taotleb uut liiniluba liinile, mida ta seni on teenindanud, selle ilma igasuguse konkurentsita. Samal ajal on piiratud teiste vedajate samade liinide teenindamise liinilubade taotlemine. Samal ajal on piiratud teiste vedajate samade liinide teenindamise liinilubade taotlemine.
Eelnõu jõustumisel oleks uuel vedajal võimalik olemasoleva vedajaga samaväärsete või paremate veotingimuste pakkumisel liiniluba saada ja konkurentsi pakkuda. Vedaja, kes taotleb uut liiniluba, peab esitama liini veotingimused, millest ta peab kahe aasta jooksul alates liiniloa saamisest kinni pidama. Selline regulatsioon paneks eelnõu koostajate hinnangul vedajaid oma võimalusi ja kavatsusi veoteenuse osutamisel rohkem läbi mõtlema, samuti võiks see tagada veoteenuse kvaliteedi stabiilsust.