Danske Bank lahkub Baltikumis era- ja äriklientide turult
Danske Bank Group teatas 26. aprillil pressiteate vahendusel, et Baltimaade äritegevus viiakse kooskõlla grupi strateegiaga. See tähendab, et Danske Bank keskendub Baltikumis ainult Põhjamaade klientide tütarettevõtete ja rahvusvaheliste korporatsioonide teenindamisele, millel on Põhjamaades tugev esindatus.
"See otsus on strateegiliselt kooskõlas meie üldiste ambitsioonidega keskenduda Põhjamaade klientidele. Seetõttu me muudame vastavalt Baltikumi äritegevust. Nii saame luua oma klientidele enim väärtust meie kogemuste, rahvusvaheliste teenuste ja lahenduste kaudu," ütles Danske Banki International Governance and Secretariat üksuse juht Frederik Bjørn.
"Me ühtlustame Baltikumis oma väärtuspakkumised ja viime teenindusmudeli sarnasele riikideülesele ülesehitusele, nagu täna on näiteks Saksamaa ja Poola üksustes. Otsus tähendab, et meie ärimahud Baltikumis vähenevad, kuid muudatused toimuvad järk-järgult ja me teenindame oma kohalikke kliente veel mõnda aega ning jätkame olemasolevate kohustuste täitmist," lisas ta.
Praegustele kohalikele klientidele toimuvad muudatused järk-järgult. Kohalike ettevõtete ja privaatpanganduse klientide segmendist väljumine toimub samuti järk-järgult. See tähendab, et pank ei ava kontosid uutele kohalikele klientidele.
Seejuures jätakb klientide igapäevast teenindamist vastavalt olemasolevatele kohustustele. Laenulepingud jäävad kehtima vastavalt kokkulepitud tingimustele, hoiused ja teised teenuselepingud kehtivad edasi.
Pank jätkab igapäevaste teenuste osutamist kuni järgmise teateni. Samas uusi teenuselepinguid pank ei sõlmi. Kliendid ei pea panga teatel kohe midagi tegema, sest nende teenindamine jätkub tavapäraselt. Pank informeerib kõiki kohalikke kliente muudatustest võimalikult varakult.
Danske Bank ei avalikusta edaspidi Baltimaade majandustulemusi eraldiseisvalt. Baltikumi filiaalide finantstulemused konsolideeritakse ning need kajastuvad pangandusgrupi finantsaruandes.
2016. aastal müüs Danske oma eraklientide teeninduse Lätis ja Leedus Swedbankile, misjärel keskendus ettevõte ainult äriklientide teenindamisele. Eestis on pank samuti võtnud suuna teenindada vaid ärikliente.
Danske Banki Eesti haru on olnud seotud ulatusliku rahapesuga. Muu hulgas viis finantsinspektisoon Danske panga Eesti filiaalis 2014. aastal läbi kontrolle, mille käigus tuvastas inspektsioon suure ulatusega, pikaajalised ja süsteemsed rahapesu tõkestamise normide rikkumised.
Taani finantsjärelevalve teatas möödunud aastal, et pangal on rahapesu ja terrorismi rahastamise tõkestamisel olulisi puudujääke ning esitas sellele süüdistuse Eesti filiaali rahapesuohtude ebapiisavas jälgimises.
Möödunud aasta septembris teatas Danske Bank, et on laiendanud oma Eesti filiaali klientide ja ülekannete uurimist vahemikus 2007 kuni 2015. Uurimist määrati juhtima Taani luureagentuuri endine juht Jens Madsen.
Oktoobris võttis Pariisi esimese astme kohus uurimise alla võimaliku rahapesu juhtumi Danske Banki Eesti filiaalis vahemikus 2008 kuni 2011. Taani ärilehe Berlingske andmeil on Prantsuse uurimine seotud Vene advokaadi Sergei Magnitski juhtumiga.
Käesoleva aasta aprilli alguses teatas Danske, et ettevõtte juhatuse liige Lars Mørch, kes vastutas alates 2012. aastast panga Baltimaade äride eest, lahkub Eestiga seotud uurimise tõttu ametist. Mõni päev hiljem lahkus Danske Banki Baltikumi ettevõtete panganduse direktor Tõnu Vanajuur ametist.