EIU uuris kaheksa erineva tööstusharu ärijuhtidelt väljakutseid ja võimalusi, mida pandeemia organisatsioonidele tekitas ja kuidas digitaalsed algatused uue reaalsusega silmitsi seisid.
Valdavalt tõid ärijuhid kohanemisvõime võtmeks digitaalse valmisoleku. Massiline kaugtööle üleminek tõi kaasa ka suurema tähelepanu töötajate kaasamisele ning lisaväärtust pakkuvad teemad nagu töötajate oskuste arendamine, heaolu ja püsiva kasu loomine kogu ühiskonnale on nüüd paljude organisatsioonide ümberkujundamise kava eesotsas.
Oleme juba ammu näinud eeliseid, mida digitaalne transformatsioon klientidele toob - ja antud uuringu tulemused annavad meile konkreetse ülevaate sellest, kuidas tööstused on viimase aasta väljakutsetega toime tulnud,
ütles Microsofti ettevõtete asepresident ettevõtluse ja kaubanduse valdkonnas Deb Cupp.
"Uuringu tulemused kinnitavad varem ilmnenud trende ja annavad meile kindlustunnet pakkudes selliseid teadmisi, tooteid ja teenuseid, mis aitavad klientidel igas tööstusharus teha vajalikul hetkel muudatusi, ning võimestada kõiki töötajaid ja saavutada rohkem," lisas Cupp.
Microsofti tellitud EIU uurimus püüab avada eelmise aasta õppetunde ja keskenduda edasisele suunale. Uuring keskendus viiele elemendile organsiatsiooni tehnoloogilises infrastruktuuris: tarneahelad, kaugtöö, ennustav analüütika, otsuste tegemine ning töötajate ohutus ja heaolu. Uuringu tulemused näitasid nendes viies teemas võrdlemisi kõrget valmisolekut. Üle poolte vastajatest väitsid, et on äärmiselt või väga hästi ettevalmistunud kõigis eeltoodud valdkondades.
Teadlased võrdlesid omavahel organisatsioonide digitaalset küpsust ja nende võimet ületada enneolematuid väljakutseid ning leidsid tugeva seose: mida rohkem ettevõtted keskendusid digitaalsele transformatsioonile, seda kiiremini suutsid nad oma tegevused taastada ja anda inimestele edasiliikumise võimalused.
Uuring näitas, et järjest rohkem keskendutakse inimeste kaasamisele ja ühendamisele üksteisega, nende tööga ja ühise eesmärgitundega. Töötajate kaasamist prioriteetseks valdkonnaks tehnoloogiakasutusel nimetanud vastanute protsent tõusis pandeemiaeelselt 24 protsendi pealt 36 peale ning kasvas 10 või enam protsendipunkti võrra tootmise, finantsteenuste, jaekaubanduse ja hariduse valdkonnas.
Uuring hõlmas 15 riiki Ameerikas, Aasias ja Vaikse ookeani piirkonnas ning Euroopas, küsitledes kokku 800 tippjuhti, 100 igast kaheksast tööstusharust: autotööstus, tarbekaubad ja jaekaubandus, haridus, finantsteenused, valitsus, tervishoid, tootmine ning meedia ja kommunikatsioon.