Kontrollimiste käigus tehti igas kaupluses kontrollost, mis hõlmas 25
erinevat toodet (nii toidu- kui tööstuskaubad) ning võrreldi müügisaalis
olevaid hindasid kassas olevatega.
Hinnaerinevust esines tarbija kahjuks - st müügisaalis esitletud hind oli madalam kui kassas - 22 korral (13,4%), 29 erineva kauba puhul.
Suurimaks hinnaerinevuseks oli 6.00 € - Prisma Peremarket AS-i kaupluses
Sikupilli Prisma, kus naiste sandaalide hind müügisaalis oli 12.99,
kuid kassas küsiti 18.99.
Hinnaerinevusi tarbija kahjuks esines enim Rimi Eesti Food AS ketikauplustes - 5 rikkumist Säästumarketites ja 3 Rimi kauplustes. Järgneb Maxima Eesti OÜ 5 rikkumisega.
Hinnaerinevused ei esinenud ainult tarbija kahjuks, vaid ka kasuks st kassas läbilöödud hind osutus madalamaks kui müügisaalis. Tarbija kasuks esines hinnaerinevusi 16-l korral (9,8), 17 erineva kauba puhul. Suurimaks hinnaerinevuseks oli 5.30 € - Maxima Eesti OÜ kaupluses Pae Maxima, kus naiste pulloveril oli hind saalis 9.99, kuid kassas 4.69.
Erinevatele kauplusekettide poodide suhtes algatati 19 väärteomenetlust.
Võrreldes tulemusi eelmisel aastal (24.05 – 28.05.2010) läbi viidud hinnakontrolli aktsiooniga, siis võib öelda, et rikkumiste koguprotsent on langenud 33-lt 23-le. Oluliselt on vähenenud hinnaerinevused tarbija kasuks - 20,7 %-lt 9,8 %-le. Rikkumised tarbija kahjuks on tõusnud 12,9 %-lt 13,4 %-le.
Lähtudes eeltoodust võib järeldada, et olukorra paranemisest rääkida ei
saa, seetõttu on hinnakontrolli läbiviimine vajalik ka edaspidi.
Kui tarbija avastab, et kassas läbilöödud hind ei vasta saalis olnud hinnale, siis tuleb sellest kassapidajat viivitamatult teavitada. Kui erinevus avastatakse hiljem tšekki uurides, tuleb pöörduda kaupluse infoletti.
Tarbijakaitseamet