Eesti ei soovi toetada ettepanekut kaasata ümberkorralduskulude katmisse ettevõtja osanikke või kreeditore 50 protsendi ulatuses, kuna see ei ole majanduslikult põhjendatud. Samal põhjusel ei soovi Eesti päästmisabi laenu intressimäära tõstmist iga kuue kuu tagant ajutise ümberkorraldustoetuse andmisel.
Eesti soovib tõsta vastasutatud väikese ja keskmise suurusega ettevõtja, mida ei loeta raskustes olevaks ettevõtjaks, vanusepiiri kolmelt aastalt viiele aastale. Samuti soovib Eesti täpsustada päästmis- ja ümberkorraldusabi andmise üldpõhimõtte "üks kord, ainuke kord" kohta käivaid erandeid, sealhulgas võttes raskustes olevate lennundussektori ettevõtjate puhul arvesse konvergentsi-, majandus- ja konkurentsikriteeriumeid.
Eesti soovib täpsustada, mis metoodikast lähtudes tuleb ümberkorraldusabi andmisel esitada komisjonile võrdlus olukorrast riigiabiga ja riigiabita.
5. novembril 2013 avaldas Euroopa Komisjon eelnõu "Suunised raskustes olevate mittefinantsettevõtete päästmiseks ja ümberkorraldamiseks antava riigiabi kohta". Kehtivate suuniste ülevaatamine on osa komisjoni algatatud riigiabi reeglite moderniseerimise kavast, mille raames tuleb komisjoni arvates keskenduda eelkõige hästi kavandatud abile, mis on suunatud turutõrgetele ja üleeuroopalist huvi pakkuvatele eesmärkidele.
Samuti soovib komisjon keskenduda siseturgu kõige enam mõjutavatele juhtumitele ning eeskirjade ühtlustamisele ja kiiremale otsustamisele. Raskustes olevate mittefinantsettevõtete päästmis- ja ümberkorraldusabi suuniste kontekstis soovitakse tagada, et abi andmine oleks sihipärasem.
Suunistes käsitletakse kolme liiki abi. Päästmisabi on oma laadilt ajutine abi ja peaks võimaldama raskustes oleval ettevõtjal tegevust jätkata ümberkorraldamis- või likvideerimiskava koostamiseks vajaliku aja jooksul ja/või selle aja jooksul, mida komisjon vajab selle kava kohta otsuse langetamiseks.
Ümberkorraldusabiga tuleb taastada abisaaja pikaajaline elujõulisus ja see peab põhinema ümberkorralduskaval. Ümberkorralduskava peab sisaldama raskustes ettevõtja omapanust ja kompensatsioonimeetmeid.
Uue likviidsust toetava abiliigina nähakse ette väikese ja keskmise suurusega ettevõtetele ajutine ümberkorraldustoetus.
Üldine põhimõte on, et päästmis- ja ümberkorraldusabi võib anda ettevõtjale üks kord 10 aasta jooksul. Eesti on siiani päästmisabi andnud vaid ühele ettevõtjale, AS-ile Estonian Air. Komisjoni menetlus abi andmise osas on pooleli.