Mõni firma kaalub oma äri juriidilist ärakolimist Eestist, kuna leiab, et USA või Suurbritannia ettevõttena on märksa soodsam ja lihtsam makseid vastu võtta. "See on jah paradoksaalne, et kuigi Eesti on e-äri tegemiseks hea koht, kaalume tõsiselt firma üleviimist USA-sse," sõnas ajajuhtimissüsteemi toggl.com eestvedaja Alari Aho.
Eesti firmadel, mis oma kaupa internetis müüvad, on ajalehe sõnul kaks põhimõtteliselt erinevat lahendust välismaa ostjatelt raha vastuvõtmiseks.
Üks võimalus on kasutada endise pankadevahelise kaardikeskuse, praeguse nimega Nets Estonia teenust e-commerce payment gateway estcard.ee keskkonnas, mis vahendab krediitkaardi andmeid turvaliselt ostja ja panga vahel, et tehing saaks toimida.
Internetiettevõtja, koolitusplatvormi Traindom kaasasutaja Peep Laja sõnul on see põhimõtteliselt hea lahendus, kus ettevõte saab kliendilt laekunud maksed tänu tehingu andmete turvalisele vahendajale otse oma pangakontole.
Kuid konkreetselt estcard.ee keskkonnas Eesti firmadele pakutav ei vasta Laja meelest ettevõtjate vajadustele. "Suurim probleem on see, et Estcard ei toeta automaatseid perioodimakseid [ehk kuumakseid]," rääkis Laja. "Samuti ei saa Estcardi integreerida oma tarkvaralahenduse sisse. Nad sunnivad makse tegemiseks minema oma äärmiselt koledale makselehele, mida ei saa muuta."
Kas neist või muudest põhjustest tulenevalt eelistab ajalehe sõnul enamik internetiärisid krediitkaardimaksete vastuvõtuks välismaiseid vahendajaid, näiteks Adyeni. Need koguvad ostjatelt saadud raha esialgu oma arvele ning kannavad selle mõne aja pärast ettevõttele edasi.
Selline teenus on aga kulukas, nõuab suurt tagatisraha ning firma ei saa raha kohe oma kontole. Näiteks kodulehe loomise platvormil Edicy seisis selle juhi Tõnu Runneli sõnul suvel Hollandi firma Adyeni kontol kinni 15.000 dollarit ning aastas maksab firma teenustasudeks umbes 2000 eurot.
Lisaks pole mitmed välismaa teenusepakkujad avanud oma teenuseid Eesti ettevõtetele täies ulatuses. Näiteks üks tuntumaid maksete vahendajaid PayPal võimaldab kliendilt laekunud raha kanda PayPali kontolt üksnes ettevõtja krediitkaardikontole.
Nii majandusministeeriumi kui rahandusministeeriumi esindajad ütlevad, et tegemist on ennekõike Eesti turu väiksusest tingitud probleemiga: Eesti ei pruugi PayPalile ja teistele vahendajatele oma maksemahtudelt piisavalt atraktiivne olla.
Nets Estonia teenust krediitkaardimaksete vastuvõtmiseks kasutab praegu umbes 160 firmat. Selleks et teha pakutavasse lahendusse olulisi täiendusi, näiteks kuupõhiseid makseid, peab Nets Estonia juhi Raivo Tinni sõnul tulema ettevõtjatelt kindel tellimus. "Arendus ei ole odav. Et teha olulisi täiendusi, peab olema ka selge tellimus."