"Hinnanguliselt teenivad Google ja Facebook Eestis aastas vähemalt 10–15 miljonit eurot reklaamitulu, aga kogu see raha liigub ühtegi maksu maksmata Eestist välja. Internetifirmad võtavad Eesti firmade raha, reklaamivad nende firmade tooteid ja teenuseid Eesti inimestele, mille peale Eesti inimesed tarbivad neid tooteid ja teenuseid Eestis. Kogu äri toimub Eestis, aga reklaamiraha pealt siia sentigi maksutulu ei jää," ütles Paurman pressiteate vahendusel. Ta lisas, et laekumata jäävad ka ettevõtte tulu- ning tööjõumaksud.
"Seetõttu on Eesti reklaami- ja meediafirmad ebavõrdses konkurentsisituatsioonis, tasudes samalt teenuselt 20-protsendilist käibemaksu ning muid tasusid," ütles Paurman.
Ta tõi eeskujuks Prantsusmaa, mis kehtestas 1. jaanuarist suurtele interneti- ja tehnoloogiafirmadele digimaksu.
"Euroopa Liidus pole siiani suudetud ühtselt kokku leppida, kui palju ja kuidas peaks nende internetiettevõtete eri riikidest teenitud tulu või käivet maksustama. Esialgne plaan on maksustada internetifirmasid 3-protsendilise maksuga, mis on ikkagi Eesti firmadele kehtiva 20-protsendilise käibemaksuga võrreldes naeruväärselt madal," selgitas Paurman.
"Google, Amazon ja Apple on kõvad vastased, aga me peaks olema digivaldkonna reguleerimisel eesrinnas. Regulatsiooni saaks rakendada sarnaselt, kuidas paar aastat tagasi tehti korda internetikasiinode äri – neile, kes üritasid litsentsi tegemisest kõrvale viilida, kohaldati armutult geoblokeeringut. Täna sellise lahenduse õigsuse osas keegi enam ei vaidle ning maks laekub korralikult," ütles Paurman.