"Praegu tegelevad oma kasutatud sõiduki müügiga iseseisvalt, ilma automüügiettevõtte vahenduseta, kaks kolmandikku autoomanikest," kirjeldas Eesti kasutatud autode turu jaotumist automüügiportaali auto24.ee haldava AS Sanoma juht Margus Tomberg BNS-ile ja lisas, et kasutatud autosid müüakse aastas 4-5 korda rohkem kui uusi.
Aasta esimese seistme kuuga on Tombergi sõnul auto24 protaali sisestatud ligi 65 000 automüügikuulutust, mille keskmine hind jääb 10 000 euro ja mediaanhind 7000 euro juurde.
Auto24 andmetel on keskmine sõiduauto müügiperiood portaalis 50 päeva, mis on jäänud mullusega võrreldes samaks.
"Augusti alguse seisuga on sel aastal meile laekunud 30 erinevat päringut, mille puhul võib eeldada, et tehinguga on mingeid probleeme. Tavakasutajate kuulutuste arv oli samal ajavahemikul aga 40 tuhat," rääkis Tomberg ja tõi veebikeskkonna teise eelisena välja müügis oleva auto kasutamise võimaluse kuni müügitehingu toimumiseni.
Eesti siseturul vahetab Tombergi andmeil omanikku umbes 95 000 sõidukit aastas, millele lisandub 30 000 esmaselt maaletoodud ja registreeritud sõidukit. Kokku on tehingute hinnanguline maht ligi 125 000 sõidukit. Uusi sõidukeid müüakse Tombergi sõnul aastas suurusjärgus 22 000, mis tähendab, et ligikaudu iga viies registris olev sõiduauto vahetab aasta jooksul omanikku.
Kasutatud autode müügis hoiavad liidripositsiooni endiselt Saksa autotootjad. "Volkswagen, Audi ja BMW on esikolmikus stabiilselt sees. Neile järgnevad Ford, Mercedes-Benz ja Toyota," tutvustas Tomberg eestlaste margieelistusi.