Masu-aastatel 2008-2009 langes hotellide müügitulu* keskmiselt 20%, kuid
on eelmisel ja sel aastal jõudsalt kasvanud, jõudmata siiski veel
kriisieelsete aastate tasemele. Suurimat tulude kasvu perioodil
2010-2012 ennustatakse Stockholmile, Istanbulile ja Amsterdamile.
Tänasel keskmisel Euroopa keskklassi perel on kulutuste osas kaks
prioriteeti: puhkus koos perega ning oma laenukoormuse vähendamine.
Euroopa populaarsemate turismisihtkohtade hotellidele on see mõõdukalt
heaks uudiseks, kuna puhkusereisid on küll lühemad ning tarbijad
hinnatundlikumad, hotellide täituvus ja müügitulud suurenevad
aasta-aastalt ja tulevikuväljavaated on pigem head.
Vaatlusaluse 17 linna keskmine hotellitoa hind 2012. aastal ennustatakse
olevat € 137 ja hotellide keskmine täituvus 73%. Kalleimad hotellid on
Genfis (€ 265), Pariisis ja Zürichis ning odavaimad Belfastis, Dublinis
ja Berliinis. Suurim täituvus on Londoni (aastaringselt 83%), Edinburghi
ja Amsterdami hotellidel, väikseim Moskvas (64%), Frankfurtis ja
Roomas.
* (Keskmine päevane) müügitulu hotellitoa kohta e RevPAR (Revenue per
available room) on hotellinduses laialdaselt kasutatav
efektiivsus-suhtarv. RevPAR arvutatakse:keskmine hotellitoa letihind x hotelli keskmine täituvus või tulu hotellitubade müügist / tubade arv.
PricewaterhouseCoopers